Espai NOU CURRÍCULUM, nova web de referència

El nou currículum

Nova web de referència.

“EL NOU CURRÍCULUM COM UNA OPORTUNITAT PER APRENDRE AMB SENTIT”

Properament el Departament d’Educació publicarà el Nou Currículum que s’anirà implementant a partir del curs 2022-23. Un decret per a tota  l’Ed. Infantil, un decret per a tota l’Ed. Bàsica i un decret per a Batxillerat.

EDUCACIÓ INFANTIL, una única etapa (0-6 anys) 4 eixos de desenvolupament que engloben les 11 capacitats en clau competencial. Criteris d’avaluació a final d’etapa per cada capacitat i sabers per a cada cicle (primer cicle 0-3 i segon cicle 3-6)

10 idees clau a l’educació infantil:

• Infant protagonista del seu aprenentatge i dels altres. CAPACITATS EN CLAU COMPETENCIAL
  • GLOBALITZACIÓ. Aprenentatge amb sentit
  • BENESTAR. Respectar el ritme de cada infant
  • JOC com a eina bàsica d’aprenentatge, de manera lúdica, joc lliure i espontani,
  • AUTONOMIA. Procés de millora de l’autonomia de l’alumne, amb confiança.
  • FAMÍLIA. Acompanyament a l’infant
  • QUOTIDIANITAT, hàbits
  • EMOCIONS, acompanyament emocional i creixement personal
  • CURIOSITAT I CREATIVITAT
  • INCLUSIÓ

EDUCACIÓ BÀSICA: Educació Primària , ESO  i   CICLES FORMATIUS DE GRAU BÀSIC

8 Competències clau (assoliments imprescindibles), 4 transversals i 4 competències relacionades amb matèries.

6 vectors que emmarquen tota l’educació bàsica:

1. Aprenentatges competencials
        2. Perspectiva de gènere
        3. Universalitat
        4. Qualitat de l’educació de les llengües
        5. Benestar emocional
        6. Ciutadania democràtica i consciència global

Criteris d’avaluació i manera de tractar l’avaluació amb l’enfocament AVALUAR PER APRENDRE

Importància de l’autoregulació de l’alumne i la funció formativa de l’avaluació.

Els “sabers” que engloben els continguts amb un enfocament competencial.

Partint de “situacions d’aprenentatge” per afavorir l’aprenentatge amb sentit. APRENETATGE BASAT EN SITUACIONS.

CICLES FORMATIUS DE GRAU BÀSIC , de 2 cursos de durada. Formen part de l’EDUCACIÓ BÀSICA per alumnat de més de 15 anys ( realitzat 3r ESO) i que hagin rebut un “consell orientador” per oferir-li noves oportunitats.

BATXILLERAT:

5 característiques del nou batxillerat:

• Obert
  • Flexible
  • Competencial
  • Orientador
  • Facilitador

EDUCACIÓ D’ADULTS: Nou currículum de formació instrumental.

S’aniran oferint formacions i aquest nou currículum s’incorporarà a les diferents formacions i materials que s’ofererixen al professorat per al proper curs.

A Odissea tenim els equips docents tota la informació, esborranys dels decrets, presentacions i materials del nou currículum que es va actualitzant i que permet participar:  OPORTUNITATS DEL NOU CURRÍCULUM.