CdA Flix al FEM I COMPARTIM setembre 2023

Marta Gázquez i Helena Blanch del CdA Flix comparteixen el seu projecte Los Fardatxets. Vivint amb una mirada educativa els espais naturals comarcals al Fem i Compartim 2023.

Amb aquest projecte de voluntariat es vol donar continuïtat als Projectes Compartits del CdA de Flix i el Grup de Natura Freixe, que reivindiquen el potencial educatiu dels espais naturals de la Ribera d’Ebre per crear experiències d’aprenentatge significatives. Per posar en servei tot l’aprenentatge adquirit amb el desenvolupament d’aquests Projectes Compartits, amb aquesta iniciativa es vol crear un equip de voluntariat ambiental, “Los Fardatxets”, format pels alumnes de les escoles de la comarca.

Com a cloenda de tot el procés d’aprenentatge, aquest curs s’organitzarà una jornada de voluntariat i convivència a la Reserva Natural de Sebes que servirà com a presentació i posada en marxa de “Los Fardatxets”.  En aquesta jornada participarà l’alumnat de 6è de primària dels 5 centres educatius col·laboradors: Escola Enric Grau i Fontseré, Escola Sant Miquel, Escola Lluís Viñas i Viñoles, Institut Escola 3 d’Abril i CEE Jeroni de Moragas.

Objectius d’aprenentatge:

• Capacitar als participants perquè siguin protagonistes de l’organització i realització dels Projectes Compartits.
  • Sensibilitzar sobre els efectes derivats del canvi climàtic i dels impactes antròpics als espais naturals de la Ribera d’Ebre.
  • Conscienciar sobre la conservació de la biodiversitat, deixant l’empremta de present i futur amb la participació de la població implicada al projecte: voluntaris, docents, alumnes i famílies.
  • Posar en valor l’entorn natural més proper per tal de generar consciència mediambiental a nivell global.