Càpsules formatives des del Laboratori de Transformació Educativa

Des del  Laboratori de Transformació Educativa s’ofereix entre els mesos d’abril i maig del curs 2021-22 una sèrie de propostes formatives fonamentades en la recerca i el coneixement científic que van adreçades a tots els centres del Laboratori, als centres de les Xarxes Territorials de Transformació Educativa i, per extensió, a qualsevol centre del nostre sistema educatiu.

Són 10 seminaris de dues hores cadascun que s’emeten en directe al canal de Youtube del Laboratori de Transformació Educativa entre els dies 25 d’abril i 24 de maig de 17 a 19 h. Però es poden consultar posteriorment.

Els temes aprofundeixen en la personalització de l’aprenentatge, l’aprenentatge competencial a través dels objectius de desenvolupament sostenible (ODS) i l’avaluació formativa i formadora. Els seminaris van acompanyats d’una proposta de treball i d’implementació en centre.

Podeu accedir a tots els seminaris a través de la plataforma del Laboratori:

– “Treballar amb i a partir dels interessos de l’alumnat a l’aula”. Judith Oller Badenas, Departament de Cognició, Desenvolupament i Psicologia Universitat de Lleida.  Dilluns 25 d’abril del 2022

–  “La reflexió de l’alumnat com a estratègia per a afavorir l’aprenentatge amb sentit”. Marina Solari Maccabelli, Departament de Psicologia i Antropologia de la Universitat d’Extremadura.  Dimarts 26 d’abril de 2022.

– ”La connexió dels aprenentatges de l’alumnat de dins i fora de l’escola”. Antonio Membrive,  Investigador del grup GRINTIE.  Departament de Cognició, Desenvolupament i Psicologia Universitat de Barcelona. Dimecres 27 d’abril del 2022.

–  “Seguiment de l’alumnat en el seu aprenentatge”.Begonya Folch, Cap de Servei d’Èxit Educatiu i Noves Oportunitats. Departament d’Educació. Dijous 28 d’abril de 2022.

– “Igualtat de gènere”.  Almudena Rodríguez Garcia, Responsable d’incidència política de l’Associació pels drets sexuals i reproductius. Sòcia organitzadora per Europa i Àsia Central del Women’s Major Group. Dilluns 9 de maig de 2022

– “Salut i Benestar emocional d’infants i joves”  Laia Mestres, Grup d’Investigació en Orientació Psicopedagògica de la UB. Dijous 12 de maig de 2022

– “Acció per al clima”  Ponent pendent de confirmació.  Dilluns 16 de maig de 2022

– “Educació de qualitat com a objectiu i com a mitjà”   Marina Gay, Directora de CATESCO. Dimecres 18 de maig de 2022

– “Dissenyar processos i estructures que promouen l’equitat, la inclusió i l’aprenentatge expert”. Prudens  Martínez, Cap de Servei de Suports i Mesures per a la Inclusió (Subdirecció General d’Educació Inclusiva) Departament d’Educació. Dilluns 23 de maig de 2022

– “Documentació i recollida d’evidències. Transferència i avaluació formativa” Georgeta Ion, Professora de la Facultat de Ciències de l’Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona. Dimarts 24 de maig de 2022

Més informació a la web del Laboratori de Transformació Educativa.