28a Edició Setmana de la Ciència

Organitzada la 28a edició de la Setmana de la Ciència (del 10 al 19 de novembre),  organitzada per la Fundació Catalana de Recerca i la Innovació (FCRI), amb el suport del Departament d’Educació.

L’activitat “La ciència en primera persona” ,15 de novembre. Es manté la modalitat virtual i hi poden participar tots els centres de secundària. L’activitat es fonamenta en tres parts:

1. Edició d’un vídeo, d’una durada d’uns 5-10 minuts on es llença també una proposta o un repte.

2. Aquest vídeo el visualitzarà l’alumnat en hores lectives juntament amb els seus professors/es. L’alumnat ens faran arribar imatge del repte aconseguit (5 fotografies màxim per grup) així com les preguntes que volen formular als/a les científics/ques (3 preguntes màxim per grup).

3. El dia 16 de novembre al matí, retransmissió en directe pel canal de Youtube de la FCRI de cadascun dels científics/ques.

Horaris de les 4 sessions:

• 9.30h: Microgravetat. José Ignacio Rojas, divisió d’Enginyeria Aeroespacial del Departament de Física de la UPC, i investigador de l’Escola d’Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels
  • 10.30h: Nanotecnologia. Jordi Díaz, professor de Química al Departament de Materials, i tècnic a la Unitat de Tècniques Nanomètriques dels Centres Científics i Tecnològics, de la Universitat de Barcelona.
  • 11.30h. Espai. Núria Jar, Hypatia periodista especialitzada en ciència i salut i membre de la tripulació Hypatia
  • 12.30h. Meteorologia: Eloi Cordomí, físic i meteoròleg a Televisió de Catalunya

Els centres que ho desitgin podran participar en directe el mateix dia 15 de novembre, podran enviar els reptes i les preguntes als científics per a què les comentin en directe abans del:

Data límit per enviar els reptes i les preguntes: 5 de novembre

Formulari d’enviament dels reptes i preguntes als científics

Més informació detallada a www.setmanaciencia.cat