SESSIÓ 3 XTCD. Estratègia Digital de Centre

3a sessió de la XTCD, 25 de gener 2021: ESTRATÈGIA DIGITAL DE CENTRE (enllaç a la sessió)

L’estratègia digital de centre té com a objectiu principal que l’alumnat assoleixi el màxim nivell de competència digital, i per elaborar-la, cal partir de la diagnosi de tots aquells aspectes que tenen relació amb la cultura digital del centre. Un dels elements clau, és la competència digital dels docents.

Properament disposarem d’una pàgina web que ens facilitarà recursos.

OBJECTIU DE LA SESSIÓ: facilitar orientacions, estratègies i recursos per poder fer una anàlisi de la pròpia competència digital per tal de poder prendre accions per tal de millorar-la.

Us facilitem algunes de les anotacions breus de la sessió:

• L’EDC vol reflectir que totes les decisions que pren el centre pel que fa a les tecnologies digitals porten associades unes dinàmiques, uns acords, un treball previ…Necessitem saber….on som, com volem ser i a quin ritme volem anar. ON SOM, COM VOLEM SER i A QUIN RITME VOLEM ANAR.
  • L’EDC ha de ser un instrument per formalitzar la governança de la tecnologia en el marc de l’autonomia de centre i el PEC, tenint en compte els tres eixos (docents, centre, alumnat). Ha de facilitar la planificació en els àmbits organitzatius, pedagògics i tecnològics.
  • L’EDC té una part ESTRATÈGICA (diagnosi, vinculació amb el PEC, objectius, planificació, avaluació) i una part de CULTURA DIGITAL (descripció de serveis, acollida d’alumnat i professorat, acollida de famílies, portals i xarxes socials, procediments i acords)
  • Abans de res, el centre ha de realitzar una DIAGNOSI en la que tothom es vegi implicat i que no sigui únicament una recollida de dades. El primer que es necessitarà saber és el nivell de la Competència Digital Docent (capacitat dels docents per transferir els seus coneixements, estratègies, habilitats i actituds sobre les tecnologies digitals en situacions reals de la seva pràctica professional). Aquesta CDD té dos aspectes: la cdd instrumental i la didàctica/metodològica (5 dimensions). Disposeu d’un formulari per poder-vos fer una autodiagnosi (envieu-vos els resultats al vostre correu electrònic).
  • 3 nivells de CDD: bàsic, intermedi i avançat. Tenim rúbrica disponible i infografies a l’espai Odissea de la XTCD.

D’aquesta sessió se’n deriven dues tasques a fer que teniu disponible a l’espai del CRP Ribera d’Ebre…aquí