RECULL WEBINARS COMUNITAT EDUCATIVA, FAMÍLIA I ESCOLA #ClaustreObert #joemquedoacasa

Aquest temps de confinament, de treball i relacions socials virtuals han fet replantejar-se molts aspectes de les relacions escola-comunitat educativa. A hores d’ara molts centres ja estan preparant l’inici del curs 20-21 i es plantegen introduir canvis per fer-les més fàcils, àgils i enriquidores.

Hem preparat un recull de WEBINARS amb experiències de centres al voltant d’aquest eix bàsic i imprescindible:

WEBINAR 4: EINES PER A LA COMUNICACIÓ I L’APRENENTATGE DE LA COMUNITAT.

Experiència de l’Escola Cal·lípolis, Exposen quines són les eines i recursos digitals que estan utilitzant per potenciar la comunicació i l’aprenentatge de la comunitat educativa.

WEBINAR 8: LA RELACIÓ AMB LA COMUNITAT EN TEMPS DIFÍCILS

Experiència de l’Escola Sant Martí del  barri del Poblenou (Bcn). La metodologia que fan servir són els “teixits”, ja que enforteix les relacions entre grans i petits. Els pares de l’escola són molt participatius i sempre estan disposats a ajudar. Ens expliquen també, com s’han adaptat a la situació d’excepcionalitat, fent front a aspectes tan importants com la jornada de portes obertes i el repartiment de les targetes moneder, que han ajudat a moltes famílies a passar millor aquesta situació tant difícil.

WEBINAR 13: CONNECTATS AMB LES FAMÍLIES

Experiència de l’Escola El Temple de Tortosa,  amb uns 525 alumnes i unes 450 famílies. El tancament de l’escola els va deixar a tots en una situació de dol i ha sorgit la necessitat de mantenir el contacte amb totes les famílies. Ells han fet servir l’aplicació del Whatsapp per aconseguir mantenir el vincle amb els mestres i les famílies.

WEBINAR 17: UNA EXPERIÈNCIA EN COMUNITAT ENTRE FAMÍLIA I ESCOLA

Experiència de l’Escola Brasil del Barri de Sant Martí de Provençals de Barcelona. És una escola que té un total de 360 alumnes i uns 30 docents. Les famílies tenen un nivell socioeconòmic mitjà i compten amb una AFA força potent. La directora del centre acompanyada de d’una mare de l’AFA, ens explica la bona relació i entensa que hi ha i com estan vivint aquesta situació excepcional. Gràcies a una bona comunicació i col.laboració amb les famílies han pogut superar totes les dificultats.

WEBINAR 46: LA COMUNITAT EDUCATIVA, UN ELEMENT CLAU PER AFRONTAR NOUS REPTES

L’Institut de Gurb és un centre d’educació secundària obligatòria de 350 alumnes i una trentena de professors, situat al municipi de Gurb, a la comarca d’Osona. Es caracteritza per ser un centre que aposta per l’atenció personalitzada a l’alumnat i famílies, l’aprenentatge i l’avaluació competencial, l’ús de les TIC i, més recentment, la incorporació d’un model de gestió basat en la qualitat i la millora contínua. En aquest webinar, ens expliquen com ho han fet i quines han estat, des de les seves vivències, les claus de l’èxit.

WEBINAR 52 FER COMUNITAT DES DE LA GAMIFICACIÓ

L’Institut Montgròs de Sant Pere de Ribes ens mostra com s’ha generat comunitat a partir de les comissions de treball. En aquest webinar ens expliquen l’organització i els objectius de les comissions de centre i, en concret, de la comissió de Gamificació per mostrar com, en temps de confinament, la participació en activitats lúdiques pot incidir en crear uns hàbits saludables amb un sentiment de pertinença a la comunitat.

WEBINAR 54 UNA ESCOLA CONNECTADA AMB LA COMUNITAT EDUCATIVA

L’escola Salesians Sabadell és un centre innovador que no ha volgut renunciar a una característica pròpia de la seva identitat durant el 3r trimestre: l’acompanyament proper a tots els membres de la Comunitat Educativa. Durant el temps de confinament, no han renunciat a activitats significatives del curs, que han reconvertit en propostes digitals que seguien connectant els membres de la Comunitat, fent xarxa.

Per poder consultar més eines i recursos a:

• FAMÍLIES (Dep.Educació): Aquest espai ofereix eines amb la voluntat de facilitar la participació de les famílies en la vida escolar dels fills i filles i guiar-les en l’acompanyament de la seva educació, i promoure’n, com a conseqüència, l’èxit educatiu. Hi trobareu una diversitat de temàtiques d’interès educatiu, vinculades a orientacions, recomanacions, enquestes de coneixement i formacions, a fi que famílies i escola sumin en la tasca compartida de l’educació dels infants i joves.