Propostes ODS5 Cesire – ARC #divendrescoeducatiu

Selecció d’alguns elements de l’ARC del CESIRE que poden ajudar al treball de l’ ODS5 a l’aula. Totes les propostes disposen de:

• Descripció detallada
  • Materials per l’alumnat
  • Materials per als docents

Estereotips en l’esport. El rugby i la dansa. (5è i 6è)Treballa els estereotips de gènere presents en molts esports.

Dones en la ciència i l’enginyeria. (2n ESO)Treballa el contingut curricular específic d’Eines digitals TIC de de 2n d’ESO de Tecnologia dissenyant els pòsters digitals, alhora que integra coneixements d’altres matèries com Matemàtiques, Ciències, Tecnologia, etc. Aquesta transversalitat fa que pugui considerar-se una unitat amb possible orientació STEAM.

M’agrada la família que m’ha tocat? (1r i 2n Pri). “La seqüència didàctica que es presenta està pensada amb la finalitat que l’alumnat prengui consciència de la importància de respectar, valorar i estimar, sigui com sigui, la família que ens ha tocat. S’analitzen les tipologies de famílies existents per prendre consciència que les famílies són una construcció social, de com el nombre de membres en una família i la seva manera d’agrupar-se, ha anat canviant al llarg del temps.

No totes les princeses ni tots els cavallers cacen dracs (Infantil) “Permet treballar la influència de la societat sobre els rols, estereotips i els gèneres establerts que condiciona a les criatures a fer coses que són atribuïdes al gènere sense deixar-los expressar-se lliurement.”

Rapegem contra la violència masclista (ESO) “El punt de partida és una activitat en la que els alumnes hauran de crear una sèrie de ritmes corporals amb unes consignes que consisteixen en fer sincronitzar aquests amb un text fàcil de recordar (el seu nom i cognoms, escola de la que prové..). En una fase posterior sel’s encarregarà l’elaboració d’un text en el que hi hagi una reflexió sobre la violència masclista per després musicar-lo en estil hip hop. Finalment hauran d’interpretar el producte musical.”

Malala Yousafazi, la lluita per al dret a l’educació (ESO) “L’activitat està plantejada al voltant de la vida de Malala, la jove activista que defensava el seu dret a l’educació. A partir de la visita i lectura del seu bloc, conduirem el tema per treballar els conceptes de dret i deure i conèixer la Convenció dels Drets de l’Infant”

Clicant aquest enllaç, consulteu tots els elements que tenen connexió amb els ODS de l’ARC.

*Els textos en cursiva estan extrets de les publicacions