CONCURS RELAT Taula salut mental Terres de l’Ebre

OBJECTE I FINALITAT DEL CONCURS: L’objecte d’aquest concurs és fomentar l’escriptura i la lectura entre la població infantil i juvenil dels centres educatius de les Terres de l’Ebre, així com també sensibilitzar i desestigmatitzar la salut mental.

PARTICIPANTS:  tot l’alumnat de 5è i 6è d’educació primària i 1r, 2n, 3r i 4t de ESO de les Terres de l’Ebre.

CARACTERÍSTIQUES:
. El tema és “La Salut mental i el benestar emocional és la prioritat”.
. En prosa (un conte, una història, una faula…), l’extensió serà, mínim 2 fulls DIN A-4 o 3.750 caràcters, aprox. i màxim 3 fulls DIN A-4 o 5.700 caràcters, aprox.
. Tots els treballs han de ser escrits a una sola cara, espai entre línies 1,5 i cos de lletra Times New Roman, 12.
. El jurat premiarà l’obra que al seu criteri es distringueixi per:
– Originalitat
– Relació amb el tema
– L’estructura del text (introducció, desenvolupament, desenllaç)
– Elements qualitatius del text (aparició de narrador, personatges, fets, llocs i
tempos)
– Vocabulari adequat a l’edat
– Redacció del text tenint en compte els paràmetres d’adequació del llenguatge, coherència de les idees i correcció. Es tindrà en compte a l’hora de la valoració dels relats l’edat i el nivell educatiu de la
persona concursant.

PLIQUES: Les obres han d’anar signades amb el codi d’identificació de l’alumne/a, l’IDALU, l’edat, el curs i l’escola/ institut al qual pertany.

PRESENTACIÓ DELS TREBALLS
. Cal presentar les obres abans del 15 juny a la mesa de valoració del premi als Centres de Recursos Pedagògics del Departament d’Educació de cada comarca.
. Cada centre escolar realitzarà una preselecció de 2 relats per cada grup classe que continguin les característiques establertes als punts 3.1, 3.2 i 3.3 de les esmentades bases i enviarà en un sobre la selecció de tots els relats abans de la data esmentada. Cada relat contindrà el nom del centre identificatiu, el curs i l’IDALU de l’alumnat participant.

PREMIS: Hi haurà un primer premi de 100 euros en material escolar o llibres, i un accèsit de 50 euros també en material escolar o llibres per cada comarca.

JURAT: El jurat estarà format per: un/a representant del Departament d’Educacií, un/a representant de la Taula de Salut Mental TTE, un/a representant Salut i un/a representant de cada Consell Comarcal.

VEREDICTE: es farà públic el dia per aquest any 2023, a principis de l’última setmana del mes d’octubre.
L’atorgament dels premis és farà en un acte al Consell Comarcal de cada territori i formarà part dels actes del mes de La Salut Mental. L’alumnat premiat farà lectura en aquest acte públic del seu relat.

La Taula de Salut Mental serà la propietària dels relats guanyadors i en farà la difusió necessària. El fet de concursar implica la total acceptació d’aquestes bases.