CENTRES EN LÍNIA. Nous Webinars octubre curs 20-21

Al Canal de Youtube de CENTRES EN LÍNIA teniu a la vostra disposició el nou cicle de webinars #claustreobert d’aquest curs 20-21.

Us prepararem un recull mensual de tots els que es vagin publicant. Els publicats el mes d’octubre són:

PRESENTACIÓ del nou cicle Claustre obert: La directora general d’Innovació, Recerca i Cultura Digital, Mar Camacho, presenta el nou cicle de Claustre Obert. L’acompanyen Francina Martí, presidenta de l’Associació de Mestres Rosa Sensat, i Pilar Gargallo, presidenta de la Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya. Els nous webinars s’emetran cada dijous a les 18h, i giraran al voltant de la recerca educativa, l’entorn i la mirada internacional.

1. DE QUINA MANERA REPLANTEGEM EL TREBALL GLOBALITZAT?: Des de l’institut escola Portal de Batea expliquen la bona experiència de les propostes globalitzades dissenyades en període de confinament, i com aquest curs han fet noves propostes prioritzant punts concrets del currículum per poder impartir-se a distància en cas d’un nou confinament. L’institut escola Baldomer Solà, de Badalona, explica com han readaptat el treball globalitzat presencial limitant espais i interacció de l’alumnat i dels docents. També parlen de les pèrdues des del punt de vista de l’aprenentatge que la situació els suposa. Expliquen les evidències del treball globalitzat per mitigar l’absentisme i com totes les situacions viscudes han enfortit la tasca del professorat i la connexió del centre amb les famílies. Finalment exposen les eines digital que han seguit utilitzant sobretot per comunicar-se amb les famílies.
  2. PROPOSTA DE DISSENY D’UNA MATÈRIA DE CIÈNCIES EN FORMAT DIGITAL: Des de l’Institut Can Peixauet de Santa Coloma de Gramanet ens expliquen com han dissenyat la matèria de Biologia en format digital i com l’ha organitzada a través de situacions contextualitzades on l’alumnat assoleix un rol per donar resposta a reptes.
  3. RECERCA DE NOUS MODELS ORGANITZATIUS, METODOLÒGICS I DE TREBALLS EN XARXA. EDUCACIÓ HÍBRIDA : L’Institut Pla Marcell de Cardedeu és un centre referent del Laboratori de Transformació Educativa. Ara formarà part dels centres que conformen el Pla Pilot d’Educació Híbrida, que impulsa la Direcció General d’Innovació, Recerca i Cultura Digital des del Laboratori de Transformació Educativa.
  4. LA TRANSFORMACIÓ I EL LIDERATGE EN L’EDUCACIÓ. : Xavier Marcet és consultor en estratègia, innovació i emprenedoria corporativa. Treballa ajudant a empreses, universitats i administracions a desplegar models d’innovació. Des de la seva experiència ens parla de les transformacions i els reptes que ha d’afrontar l’educació. Entre els quals, el de posar la llavor per aprendre al llarg de la vida o el d’educar per la interacció amb la intel·ligència artificial i el big-data. Esmenta la necessitat d’un aprenentatge competencial focalitzat en resoldre problemes però, sobretot, la d’un aprenentatge que pugui donar eines per resoldre dilemes en situacions complexes. Un aprenentatge basat no només en el learning by doing, sinó també en el learning by living en la diversitat.