Des del Programa de Llengües i Cultures d’Origen ens proposen aquesta oferta formativa de 1r torn:
9000530542 Llengües i cultures del món
2026-2027 Cicle de conferències. Primària-Secundària
15/10/2026 – 17/12/2026 (30 hores) de 17:30h a 19:30h
VT Curs a distància
_ (A distància)
Format En línia
Sincronicitat Síncron
Organització Servei de Llengües Estrangeres i d’Origen
Tipus activitat PL46 Llengües i cultures del món
Inscripció 04/09/2026 – 20/09/2026
Descripció i Metodologia: En l’actualitat convivim amb moltes persones arribades en els darrers anys de l’Àfrica Subsahariana, el Marroc, poble amazic, de la Xina, de l’Àsia Meridional, de l’Amèrica Llatina, del Brasil/Portugal, de Romania, de Rússia i d’Ucraïna. Per tal de fer un primer apropament a la realitat dels diferents països d’origen d’una bona part del nostre alumnat, aquest curs proposa conferències a càrrec de diferents experts del món:de l’Àfrica Subsahariana, el Marroc, poble amazic, de la Xina, de l’Àsia Meridional, del Brasil/Portugal, de Romania, de Rússia i d’Ucraïna, i la diversitat lingüística de l’Amèrica Llatina.
Objectius COM
-Conèixer fets i processos històrics que ens apropin a les realitats presents de l’Amèrica Llatina, de l’Àfrica, de l’Àsia Meridional, de la Xina, del Brasil/Portugal, de Romania, d’Ucraïna i de Rússia.
-Conèixer els fets polítics i econòmics que han motivat processos migratoris en els darrers anys a diversos països de l’Àfrica, de l’Àsia Meridional, de la Xina, del Brasil/Portugal, de Romania, d’Ucraïna i de Rússia, i la diversitat lingüística de l’Amèrica Llatina.
– Conèixer aspectes socioculturals de les cultures i llengües de l’alumnat de procedència estrangera per tal d’afavorir la seva escolarització.
– Proporcionar eines i estratègies interculturals, que permetin respondre a les necessitats d’un alumnat divers.
Continguts -Catalunya, diversitat cultural i migracions.
-Sistemes educatius i referents socioculturals de les minories.
Avaluació Els participants rebran un formulari per tal d’indicar la seva satisfacció en relació amb el disseny i el desenvolupament de l’activitat formativa i percepció de transferibilitat.
Requisits de certificació Valoració positiva de totes les tasques planificades en relació amb l’aprofitament.
Assistència del 80% a les sessions virtuals sincròniques.
També és possible certificar 20h, 15h, 10h i 5h en funció del nombre de sessions a les quals s’assisteixi.
Persones destinatàries Professorat d’infantil, primària, secundària obligatòria, batxillerat.
E-mail origen@xtec.cat

