Tinc un alumne TEA a l’aula. Estratègies per a comunicar-nos

Activitat gratuïta, però cal inscripció prèvia 
cretificat  Assistir a aquesta activitat pot acreditar un certificat de formació reconeguda pel Departament d’Educació

A l’aula ens trobem sovint amb una gran diversitat d’alumnes, i aconseguir que tothom se senti inclòs és tot un repte. En el cas de l’alumnat amb TEA, aquest repte és encara més gran, sobretot per les dificultats que poden aparèixer en la comunicació i la interacció social. Per això, és habitual fer servir els SAAC —els Sistemes Augmentatius i Alternatius de Comunicació—, que combinen recursos metodològics, tecnològics i didàctics per facilitar la comunicació.

En els últims anys aquest camp ha canviat molt. Les noves tecnologies i una major consciència sobre els drets i les capacitats comunicatives de les persones amb TEA han impulsat noves maneres de treballar, tot i que encara conviuen amb enfocaments més antics que a vegades només tenen sentit en entorns molt especialitzats.

També cal tenir en compte que les necessitats comunicatives dins l’aula no sempre són les mateixes que les que es treballen de manera individualitzada amb logopedes o en centres d’educació especial. Cada context té els seus propis objectius, recursos i maneres de fer.

En aquesta xerrada

  • Revisarem el concepte de comunicació funcional amb l’alumnat amb TEA
  • Proposarem criteris pràctics i estratègies sostenibles per personalitzar i adaptar materials i activitats.
  • Explorarem les possibilitats de les tecnologies digitals i les noves aplicacions de la Intel·ligència Artificial
  • Compartirem experiències i recursos per millorar la comunicació amb les famílies i facilitar la vida diària  a l’aula i al centre.

📅 27 de novembre 2025
⌛18 a 19
📍 Online
🎓 Joaquim Fonoll Imma Margalef

Feu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Desplaça cap amunt
Ves al contingut