Novetats CREAMAT

Segon torn de formació en educació matemàtica del CREAMAT

 

 

Cicles de conferències 2025/26

 

 

Decàlegs per a mobilitzar el sentit socioemocional a l’aula

 

A la web de Creamat podeu trobar els dos decàlegs que orienten al docent en el treball del sentit socioemocional a l’aula amb l’alumnat de primària i de secundària i estan basats en el treball del Sentit Socioemocional que es proposa a les Orientacions Curriculars.

Trobareu els dos decàlegs aquí.

 

Formacions i programes de matemàtiques organitzades des de la SG de Currículum

 

 

  • Aramat 0-6. Programa de 20 h que té per objectius posar en contacte a educadores i mestres per mostrar com evoluciona l’aprenentatge de les matemàtiques a les primeres edats i reconèixer quins aspectes cal tenir en compte per promoure aprenentatges de qualitat per construir uns bons fonaments en l’àrea de matemàtiques.
  • Píndoles del currículum. Especialitat matemàtiques. Curs online de 30 h adreçat a professorat d’educació secundària que vulgui millorar la formació docent en la didàctica de les matemàtiques.
    Més informació i inscripcions: Curs en dilluns – Curs en dijous
  • Música, matemàtiques i ciència: explorant la natura a través del so. Aquesta jornada vol oferir una introducció al voltant de les relacions entre la música, les matemàtiques i la ciència, a través d’un enfocament pràctic i reflexiu. Enllaç a les activitats.

Podeu cercar més formacions en matemàtiques organitzades des del departament, a la web de Nou Currículum o en el cercador d’activitats.

 

Material en obert del programa Florence-SIM

 

 

  • Ja hi ha publicades diferents propostes de treball que es duen a terme a les aules de primària i de secundària dels centres adherits al programa Florence-SIM. Són activitats dissenyades per persones expertes i testejades a les aules. En podeu descarregar tot el material associat a l’ARC amb el descriptor Florence.
  • Enllaç a l’ARC.

 

Material en obert del programa PCmat

 

  • El curs 2025-26 s’ha iniciat el programa temporal de mentories PCMAT per a centres d’educació primària, amb l’objectiu de millorar la competència matemàtica de l’alumnat a través del pensament computacional, la programació i la robòtica educativa, amb un acompanyament intensiu i personalitzat per al professorat.
  • Podeu consultar els materials en obert en aquest enllaç.

 

Des de les associacions i entitats. Activitats per a docents

 

Jornada d’Educació Matemàtica de Lleimat

 

  • El pròxim dissabte dia 7 de febrer, al Campus Cappont de Lleida, tindrà lloc la Jornada anual de Lleimat, l’associació d’ensenyants de matemàtiques de Lleida, integrada dins de la FEEMCAT. Les jornades són obertes a tot el professorat interessat i van dirigides en especial a docents d’educació infantil, primària i secundària, així com a professorat d’adults.
  • Estigueu atents a la seva web, on aniran actualitzant la informació i el programa.

 

XVIII Jornada de l’Associació Catalana de GeoGebra

 

  • L’ACG organitza la XVIII Jornada de l’Associació Catalana de GeoGebra amb el lema “GeoGebra per emocionar-te fent mates!”. Tindrà lloc el dissabte 21 de febrer a la Facultat de Matemàtiques i Estadística de la UPC, de 9:30 a 20:00 h.
  • Trobareu tota la informació en aquest enllaç

 

Des de les associacions i entitats. Activitats dirigides a l’alumnat

 

VídeoMAT. Matemàtiques per respondre preguntes

  • El vídeoMAT és un projecte en el qual els i les alumnes creen vídeos on es responen preguntes que posen de manifest les aplicacions de les matemàtiques o la seva presència en l’entorn. Podeu fer la inscripció a partir del 19 de gener a la web videomat.cat.
  • Com a novetat, els vídeos guanyadors de cada categoria seran reeditats per 3Cat amb la participació o col·laboració dels mateixos alumnes i inclosos a la seva plataforma.

 

Concurs Tour de Mates

  • Concurs de càlcul mental ambientat en una carrera ciclista. Es porta a terme dins de cada centre educatiu i està dividit en dues categories (alumnat de Primària i alumnat d’ESO + Batxillerat + FP).
  • Començarà el 12 de gener i té lloc al llarg de 5 setmanes dins de l’horari lectiu. Al web es pot accedir a exemples de proves, activitats en línia i vídeos explicatius per treballar l’estratègia de càlcul mental de cada setmana. Les inscripcions ja estan obertes.
  • Trobareu més informació a la web del concurs.

 

Copa Cangur

  • Concurs per equips  dividit en dues categories: la categoria Cadet, alumnes de 1r i 2n d’ESO i la categoria Júnior, alumnes de 3r i 4t d’ESO. Els equips han de resoldre una dotzena de problemes matemàtics en 60 minuts i es pot seguir la classificació a temps real.
  • La primera fase tindrà lloc el 28 de gener i hi ha diverses seus repartides per tot territori català.
  • Trobareu més informació a la web: Copa Cangur

Programa Equitat de la FME

  • El Programa Equitat és una iniciativa de la Facultat de Matemàtiques i Estadística de la UPC orientada a detectar i donar suport al talent matemàtic en entorns socioeconòmics desafavorits.
  • L’objectiu principal del programa és oferir suport personalitzat a estudiants d’ensenyament secundari amb molt bona aptitud per a les matemàtiques, però que es troben en situacions que en dificulten el desenvolupament acadèmic.
  • Podeu trobar tota la informació aquí.

 

Premi Poincaré

  • S’ha convocat la 23a edició del Premi Poincaré que promou la Facultat de Matemàtiques i Estadística (FME) de la UPC i que té com a objectiu premiar els millors Treballs de Recerca (TR) en Matemàtiques realitzats per l’alumnat de batxillerat.
  • Inscripcions i presentació dels treballs: fins al dia 18 de febrer 2026
  • Acte de lliurament premis: dimecres 6 de maig del 2026 a la tarda a l’FME, en sessió presencial.
  • Contacte: poincare.fme@upc.edu

 

Exposició de Fotografia Matemàtica d’ABEAM

  • S’han obert  les reserves per al segon trimestre de l’exposició de fotografia matemàtica. La cessió del material té un petit cost econòmic i és gratuït pels socis de qualsevol associació que forma la FEEMCAT.
  • Podeu trobar la informació i la reserva de l’exposició a la web del concurs.
  • A més, ja podeu adquirir el Calendari de fotografia matemàtica de 2026. Són 32 pàgines a color amb totes les fotografies finalistes de la darrera edició del concurs. A banda d’un fantàstic regal de Nadal, és una forma de veure matemàtiques
    tots els dies de l’any i el millor record del concurs.
    Es pot adquirir aquí.
  • També podeu trobar el joc de taula MATXIT, que gira entorn de les fotografies matemàtiques, aquí.

 

Concurs de Dibuixos Matemàtics d’ABEAM

  • Fins al 27 de març està obert el termini per participar en el concurs de Dibuixos Matemàtics per a alumnat d’Educació Infantil i Primària. Es valora tant el contingut matemàtic com la competència de l’artista en trobar, entendre i explicar la matemàtica que vol transmetre a través de la seva obra.
  • Podreu trobar més informació en aquest enllaç.

 

Fem Matemàtiques

  • Concurs de resolució de problemes dirigit a l’alumnat de 5è i 6è de Primària 1r, 2n, 3r i 4t d’ESO. La primera fase té lloc en el mateix centre i els alumnes treballen en grups per resoldre 3 problemes d’investigació oberts. Caldrà que elaborin un informe detallat argumentant el procés de resolució i les solucions.
  • Podeu trobar els enunciats dels problemes de l’actual edició a la web del concurs. El termini per enviar els treballs acaba el 15 de febrer.
  • Més informació i totes les instruccions del concurs al web del Fem Matemàtiques.

 

Planter de sondeigs i experiments

  • S’ha convocat la 17a edició del concurs Planter de Sondeigs i Experiments per a treballs d’estadística per grups d’estudiants d’ESO, Batxillerat i Cicles Formatius del curs 2025-2026.
  • El termini d’inscripció acaba el 20 d’abril de 2026 i el de lliurament de treballs, el 7 de maig.
  • Tota la informació la trobareu al web del concurs.

 

Feu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Desplaça cap amunt
Ves al contingut