El passat dijous 18 de novembre va tenir lloc una sessió de la Comissió Representativa Institucional del Pla Educatiu d’entorn de Balaguer, amb la presència dels equips directius de diversos centres educatius de la ciutat. El darrer punt de l’ordre del dia fou el veredicte del concurs de logotips per aquest Pla. Ràdio Balaguer també es va ressò d’aquest acte. El jurat del concurs va estar format per les següents persones:
Laura Corsà, paera d’Educació de la Paeria de Balaguer
Arnau Torrente, paer de Cultura de la Paeria de Balaguer
Montse Siscart, inspectora d’Educació dels Serveis Territorials de Lleida
Yessica Martín i Mònica Baradad, Assessores LIC de la Noguera
Carla Vilaseca, periodista i reportera de televisió
Natalya Domanova, dibuixant i il·lustradora
Després de valorar les 41 propostes presentades per grups d’alumnat dels diferents centres de la ciutat (feu clic per veure-les totes), les persones membres del jurat van voler destacar la gran participació, així com la diversitat d’idees que s’han plasmat en les propostes. De la mateixa manera, agraeixen l’esforç i la tasca docent que hi ha darrere aquesta participació i el suport dels equips directius, convençuts que aquesta iniciativa ha ajudat a difondre la rellevància del Pla Educatiu d’Entorn de la Ciutat de Balaguer.
El jurat va manifestar que arribar al veredicte ha estat una tasca complexa degut a la varietat dels dissenys, i posen en valor la qualitat de les reflexions a les que s’han arribat per elaborar els treballs presentats. Es valora molt positivament les tres propostes guanyadores, que compten amb el reconeixement de cadascun dels membres del jurat per complir els requisits i fer-ho d’una manera especialment original. Havent finalitzat les deliberacions, es consensuen els resultats queden guanyadors/es els següents grups escolars:
Premi: Amb el pseudònim “Punt i coma”, grup de 2n de Batxillerat B de l’INS Ciutat de Balaguer. “Representa la imatge d’una persona amb els braços oberts que simbolitza l’acolliment per part del sistema educatiu als nostres alumnes.”
1r accèssit: Amb el pseudònim “Els súpers”, grup de 5è PRI de l’Escola Àngel Guimerà. “El disseny s’ha realitzat després de presentar als alumnes el PEE i que aquests expressessin els seus desitjos en dibuixos. Com que eren molts i diferents hem intentat escriure les sigles a Mode de cal·ligrama amb els noms de tot el que han dibuixat. Els colors han estat triats per votació.”
2n accèssit: Amb el pseudònim “Ogol”,grup de 6è A de l’Escola Gaspar de Portolà. “El trencaclosques significa treball en equip, cohesió, encaixar entitats diferents. La peça PEE és essencial perquè això sigui una realitat. Els colors són bàsics el verd representa l’entorn natural on vivim, el rosa la comunitat i el groc llum i positivisme per avançar.”