XIV Olimpíada de Biologia de Catalunya 2024

Com en les edicions anteriors va dirigida a tot l´alumnat de segon de batxillerat de Catalunya i el seu objectiu és estimular l´estudi de la biologia. Tots els participants rebran un diploma acreditatiu de la seva participació.

En aquesta edició les proves es faran a a la Facultat de Biociències. Universitat Autònoma de Barcelona a Bellaterra; la prova teòrica es farà el dissabte 3 de febrer de 2024 al matí, i la prova pràctica, que només faran els 20 finalistes, es realitzarà el dimecres 7 de febrer de 2024 a la tarda.

En el web de l´OBC (http://olimpiadadebiologia.cat) trobareu les bases de l’Olimpíada i, a títol d´exemple, algunes de les preguntes de les edicions anteriors.

L´Olimpíada constarà d´una prova teòrica que consistirà en un exercici tipus test de cinquanta preguntes. El/la primer classificat/da de cadascuna de les cinc seus on es disputa la prova teòrica i els quinze alumnes millors classificats a la prova teòrica, un cop descomptats els/les guanyadors/es de cada seu, un total de 20 alumnes, podran accedir a la  prova pràctica. Aquesta consistirà en la resolució d’entre dos i quatre exercicis/problemes, en què els participants hauran de realitzar o dissenyar experiments senzills, interpretar els resultats, treure’n conclusions, resoldre problemes, etc. El contingut a avaluar en les dues proves de l´Olimpíada és tot el temari oficial de la matèria “Biologia” de primer i segon de batxillerat segons el decret 171/2022. Aquí teniu un enllaç amb el temari.

La qualificació final serà la mitjana ponderada, segons la seva dificultat, entre la nota de la prova teòrica i la nota de la prova pràctica. Les/els tres alumnes amb la qualificació més alta, rebran el diploma corresponent de guanyador de l´edició 2024, la medalla d’or i un obsequi que determinarà la comissió organitzadora de l’OBC. A més, algunes de les universitats col·laboradores oferiran al primer guanyador una matricula gratuïta en el primer curs dels graus relacionats amb la Biologia que apareixen en el web de l’OBC (http://olimpiadadebiologia.cat)Els sis millor classificats podran participar, en representació de Catalunya i amb totes les despeses pagades, en la XIX Olimpíada Espanyola de Biologia 2024 (OEB 2024), que se celebrarà a València en el mes d’abril de 2024.

Finalment, us demanem que animeu els vostres alumnes a participar-hi, perquè segur que els resultarà una experiència molt motivadora i agradable. Som conscients que aquesta activitat només és possible gràcies a la vostra col·laboració desinteressada i, per això, us volem donar les gràcies per anticipat i també, si és el cas, per la vostra ajuda en les edicions anteriors.