Nova edició de les Jornades Científiques i Tecnològiques de Batxillerat

L’Ajuntament de L’Hospitalet ha convocat una nova edició, la 24a, de les Jornades Científiques i Tecnològiques de Batxillerat de L’Hospitalet, un concurs obert a tots els estudiants de batxillerat de centres educatius –públics i concertats– de la ciutat.

Les Jornades Científiques i Tecnològiques són una experiència important en la formació de l’alumnat de batxillerat, com a part de l’exercici de la ciutadania activa. El programa té el suport i la implicació dels tutors i de les tutores dels centres educatius.

Els objectius principals de les jornades són estimular la creativitat científica i tecnològica, reconèixer la tasca del professorat de secundària i afavorir l’intercanvi d’experiències entre els centres educatius.

En la convocatòria hi poden participar estudiants de batxillerat, a títol individual o en equip, dels centres d’ensenyament de L’Hospitalet, amb els seus treballs de recerca realitzats durant el curs 2023-2024.

Els treballs els han de presentar les direccions i/o els tutors o les tutores dels centres, en representació de l’alumnat, abans del 19 d’abril a través de la seu electrònica municipal, on també es poden consultar les bases de la convocatòria.

S’atorgaran premis en set apartats:

· Ciutat: treballs que aportin un major coneixement de L’Hospitalet.
· Igualtat: treballs que fomentin la cultura de la igualtat de gènere.
· Sostenibilitat: treballs relacionats amb qüestions ambientals.
· Experimental: en els àmbits de les ciències experimentals, naturals i matemàtiques.
· Tecnològic: treballs relacionats amb la robòtica, l’electrònica, etc.
· Expressió: sobre el llenguatge, les arts visuals i plàstiques, la música, la comunicació, etc.
· Social: en els àmbits de la història, geografia, economia, filosofia, etc.

L’import total dels premis és de 5.000 euros. El primer classificat de cadascun d’aquests set àmbits rebrà un premi de 500 euros. També es lliuraran quatre segons premis de 250 euros cadascun i un premi especial de 500 euros a un dels centres educatius participants.

L’exposició pública dels treballs seleccionats es farà el 21 de maig al Centre Cultural Metropolità Tecla Sala. Els premis s’atorgaran en la 24a edició de les Jornades Científiques i Tecnològiques de Batxillerat, que tindrà lloc el 12 de juny a l’Auditori Barradas.