Gestió d’aula i educació emocional

Vídeo “Així comença el dia en una escola de Tailàndia.”

Pràctica en vídeo de com comença una classe a Tailàndia. Val la pena veure-ho, pot ser agafem idees! 😉 Pots veure el vídeo clicant a l’arxiu de sota.

Emocionario. El diari de la gratitud i altres materials.

Partint de les idees de la psicologia positiva, el Diari de la gratitud és una eina perquè un es conegui millor i trobi, en les vivències de cada dia, motius d’agraïment i benestar. Clica a la imatge per descarrega les mostres i accedir a altres materials.

Chris Ulmer. Experiència de gestió positiva d’aula + Vídeo.

Chris Ulmer és un mestre de Florida que té un mètode molt especial que està canviant radicalment la vida dels seus estudiants.

Els seus alumnes són molt diferents entre si, ja que tenen algunes condicions especials. Alguns tenen autisme, altres problemes d’aprenentatge, o dany cerebral. Molts nens al món tenen aquestes mateixes condicions i van a escola, però Chris va pensar i va començar a utilitzar un mètode molt especial que els està canviant la vida.

Cada matí, abans de començar amb les classes, simplement li recorda als nens el meravellosos que són.Clica a sobre la imatge per veure el vídeo de l’experiència.

Què fer si t’agredeixen? Vídeo de Daniel Gabarró.

Entra i mira el vídeo. Fes clic sobre la imatge. Daniel Gabarró explica què fer si t’agredeixen.

“Acoso escolar no son cosas de niños”

Helena Arias, explica al seu bloc què és el “bulling” i quins tipus hi ha entre altres. Si t’interessa l’article pots fer clic a sobre la imatge.

Guia “Parlem de Bulling” Consell de Joventut de Barcelona

GUIA DE RECURSOS DE SALUT DEL CONSELL DE LA JOVENTUT DE BARCELONA. Permet treballar què és el bulling, què podem fer quan observem que n’hi ha i dóna recursos per treballar a l’aula. Pots descarregar la guia fent clic a sobre la imatge.

Bulling. Reportatge de TV3 a 30 minuts.

Reportatge que es va emetre a 30 minuts el dia 6 de setembvre del 2015. Apte per treballar entre els mestres i a tutoria. Podeu descarregar-lo clicant a sobre de la imatge.

Conte “La Marina i el Roure”.

4 tècniques senzilles per ensenyar als nens/es aquietar la ment

Article que dóna activitats molt senzilles per ensenyar als nens i nenes a aquietar la ment. Clica sobre la imatge si t’interessa llegir l’article.

Els 15 principis de Maria Montessori per a educar a nens feliços

Article sobre com educar a nens feliços. Val la pena pensar-hi. Podeu accedir-hi clicant a sobre la imatge.

Emocionario: Fitxes d’activitats i materials per l’educació emocional.

Material per treballar l’educació emocional a les aules. Fes clic per entrar a la pàgina.

35 contes per treballar les emocions

Bloc de Nati Bergadà on recull 35 contes imprescindibles per treballar les emocions. Pots entrar al seu bloc fent clic a sobre la imatge.

16 curts bàsics per treballar els valors a l’aula

Recull de 16 curts per treballar els valors a l’aula amb material didàctic adhoc. Pots baixar-los clicant a sobre la imatge. O clicant aquí.

Recomanat! 30 curtmetratges per treballar l’educació en valors.

Podeu visualitzar en el següënt enllaç una recopilació de 30 curtmetratges pensats no només per treballar a l’aula, sinó també per treballar des de casa  valors sobre l’amistat, la solidaritat, el treball en equip en equipo, etc…Fes clic a sobre de la imatge de l’esquerra.

Educar i créixer en familia.

En aquest espai trobareu informació, orientacions i recursos que us poden ser d’utilitat en la vostra tasca educativa a cada una les etapes evolutives dels nens i nenes. Eines que serveixen tant per educadors com pel treball amb les famílies.

Còmic. Pillada por ti. Sensibilització a la violència de gènere

Pillada por ti és un còmic dirigit especialment a adolescents, escrit amb un llenguatge juvenil amb el que es mostra el dia a dia de una relació abusiva. Un exemple més de com nois i noies assumeixen diferents rols (agressivitat en front la sumissió, lideratge imposat, etc.. La publicació està editada pel Ministeri de Sanitat, Política Social i Igualtat, amb guió de Miguel Ángel Giner Bou i ilustracions de Cristina Durán Costell. Pots descarragarte’l aquí en català o en castellà.

CASTELLANO

CATALÀ

Victor Küpers. Visió positiva de les coses.

Llicenciat en Administració i Direcció d’Empreses i Doctor en Humanidatas treballa com a formador i conferenciant a la  Universitat Internacional de Catalunya i a la Universitat de Barcelona. Es dedica a fer conferències també a educadors i elabora materials en relació a la gestió positiva de les coses  (Gestió del entusiasme,  actituds positives, auto-coneixement, automotivació, proactivitat, optimisme i comunicació entre altres). Si esteu interessats en com treballar per la visió positiva de les tasques a les nostres escoles obriu l’enllaç us pot ser útil.