Programa d’innovació: Tecnologies digitals per a l’aprenentatge

L’objectiu del Programa d’innovació és afavorir que els alumnes assoleixin la competència digital, incentivant-ne la motivació mitjançant l’ús de tecnologies digitals i mòbils, i promoure’n les vocacions cientificotecnològiques, i també donar a conèixer les diferents vies d’integració de les tecnologies digitals a tots els centres educatius.

Així cal que les propostes consisteixin en experiències que s’hagin aplicat al centre o que estiguin en procés d’aplicació, i que tinguin un impacte de canvi metodològic.

El Programa consta de dos projectes d’innovació:

• mSchools: Es proposen diferents àmbits de treball en funció de les propostes didàctiques plantejades per la iniciativa “mSchools”, que impulsa la Fundació Mobile World Capital Barcelona. Els àmbits de participació són pensament computacional, georeferenciació i Edu_hack.
  • El centre digital: Els centres presenten la seva proposta d’aplicació de les tecnologies digitals. Amb aquest projecte el Departament d’Ensenyament vol impulsar la incorporació d’aquestes tecnologies digitals, a partir de la creació d’un Pla TAC de transformació digital del centre educatiu. En el Pla TAC de cada centre participant cal que consti la inclusió d’aquestes tecnologies en la vida del centre i el pla d’aplicació d’aquesta transformació.

Convocatòria del curs 2017-2018

• Termini de presentació de sol·licituds: del 20 al 30 de setembre de 2017