HORARI : MATINS DE DILLUNS A DIVENDRES DE 9:00 A 14:00 HORES
TARDES: DE DILLUNS A DIJOUS DE 15:00 A 17:00
La setmana del 19 al 25 de setembre s’ha celebrat la Setmana Internacional de les persones sordes.
A l’escola Tres Pins hem aprofitat per acostar el món de la sordesa a tots els alumnes i així sensibilitzar i fer conscients als companys del que significa ser… Llegeix més»
Avui, l’Institut Viladomat, ha dedicat les seves sessions de tutoria al Dia Internacional de les Persones amb Sordesa amb una sessió d’activitats que posen la mirada a la diversitat i amb l’objectiu que l’alumnat pogués vivenciar diferents realitats de percebre el món sonor que ens… Llegeix més»
Mentre que el conegut “Institut National des Sourds-Muets”, avui amb el nom de “Institut National de Jeunes Sourds” ha estat sempre –amb les corresponents renovacions i ampliacions- des de 1794 en el 254 del carrer Saint-Jacques de París (on el podeu trobar avui), l’escola anàloga… Llegeix més»
Després d’un temps de vacances, el CREDA torna carregat de ganes i motivació per començar de nou el curs. Des del CREDA ens disposem per seguir en tota la nostra tasca educativa, orientativa i d’atenció a l’alumnat sord i amb greus dificultats de llenguatge i… Llegeix més»
Voldriem compartir amb vosaltres la història de la Mara Martínez, una noia adolescent que no hi sent i és portadora d’implants coclears. Ella és campiona de patinatge artístic sobre gel en les categories infantils. Va néixer sorda pregona i als 11 mesos li van posar… Llegeix més»
El passat dimarts 7 de juny es va fer una trobada de famílies amb infants amb sordesa després de no poder-se realitzar durant molt de temps a causa de la pandèmia. L’esdeveniment va ser organitzat pel CREDA amb la col·laboració de l’EBM Guinbó que ens… Llegeix més»
Una delegació del nostre CREDA va assistir a la la presentació del Sistema Dactyls, el dia 13 de maig a la Casa Elizalde. Què és el sistema Dactyls? Es tracta d’un sistema alternatiu de comunicació tàctil creat per l’ONCE per a persones amb sordceguesa. Consisteix… Llegeix més»
El dia 5 de maig, les nostres companyes Carme Casas i Maria Loza van fer una xerrada a estudiants del Grau en Logopèdia a la universitat Ramon Llull (Blanquerna). L’activitat estava programada dins la matèria Trastorns i exploració del llenguatge oral infantil.
Van explicar com es… Llegeix més»
L’Escola Bressol Forestier del Poble Sec és el primer centre públic on els infants, sords i oïdors, aprenen alhora la llengua oral i la de signes. Això ha suposat un projecte il·lusionador que ha implicat tot el claustre del centre que s’ha format per aprendre… Llegeix més»
Els passats dies 29 de març i 5 d’abril, la Sílvia Marro (abans audioprotetista del CREDA Jordi Perelló i actualment psicopedagoga de l’EAP de Sabadell) i la Mari Serrano (psicopedagoga del CREDA Pere Barnils) van fer una xerrada a l’equip que forma la Unitat de… Llegeix més»
Aquest no és només un article històric sinó també un clam per desitjar que l’emergència de persones sordes referents en tots els àmbits socials propiciï en l’alumnat sord de les nostres escoles una forta motivació per assolir el seu futur.
Durant el passat més de febrer,… Llegeix més»
L’últim número del butlletí de les famílies d’ACAPPS, això és, En Moviment núm. 43, es fa ressò d’uns nous materials per a les famílies dels infants sords, per tal d’ajudar a estimular el llenguatge oral. Aquest recurs ha estat elaborat per la Carla Tresserra, que des del … Llegeix més»
Els dies 16 i 18 de febrer la Montserrat Anglarill, directora del CREDA, ha impartit una classe als alumnes de magisteri de l’UB. L’objectiu d’aquesta activitat, que ja fa 3 cursos que fem, és la de donar a conèixer el CREDA als alumnes de magisteri… Llegeix més»
El Centre d’Estudis LSC-UPF Actua de la llengua de signes catalana de la Universitat Pompeu Fabra amb la col·laboració del CREDA Pere Barnils han elaborat els primers materials didàctics interactius i autocorrectius per a aprendre i practicar l’LSC.
Aquests materials didàctics de pregunta-resposta automàtica han estat… Llegeix més»
Avui celebrem el Dia Mundial de la Motricitat Orofacial. Enguany, el lema és “Evaluación y tratamiento de las funciones orofaciales : competencia del logopeda”.
La comunicació és un dels aspectes més complexos i elaborats de l’ésser humà, i implica funcions auditives,
cognitives, respiratòries,de deglució, tubàriques i vocals.… Llegeix més»