Enllaç als materials
Un dia amb l’Enriqueta, Rosa Pereta
Creem una senzilla poesia al voltant de paraules amb el mateix acabament.
Dites dels mesos de l’any, Endevinalles, Embarbussaments i Poesies. Recull de Manel Montoliu
Memory fonològic. Montse Roqué
Les 6 làmines, són útils per treballar la consciència fonològica.
Es poden fer vàries activitats.
- Un JOC DE RIMES: descobrir la paraula que no rima d’entre una sèrie d’imatges.
- Un MEMORY DE RIMES on els alumnes, cal que busquin aquelles paraules que acaben de la mateixa manera. D’aquesta manera es treballa la consciència fonològica i es poden generar altres activitats com, per exemple, escriure o dir oralment una frase que contingui les dues paraules que rimen, buscar noves paraules que rimin amb les parelles formades.
- JOC D’APARELLAR LES IMATGES QUE RIMIN IGUAL: es retallen totes les imatges i s’aparellen les imatges que rimin
Presentació: rimes, Divina Alandí, Mercè Carolà i Dolors Parramon
- Rimes (Power point): a partir de la pregunta “quines rimen amb…?”, es presenten diferents làmines amb fotografia/so, i una paraula especial que serà el referent per a fer la comparació amb la resta d’imatges. A peu de pàgina hi ha dues opcions, una remet a la solució de l’activitat, i l’altra permet avançar en l’activitat.