Consciència fonològica. Rimes

Enllaç als materials

Un dia amb l’Enriqueta, Rosa Pereta

Creem una senzilla poesia al voltant de paraules amb el mateix acabament.

enriqueta

Dites dels mesos de l’any, Endevinalles, Embarbussaments i Poesies. Recull de Manel Montoliup-dites

Memory fonològic. Montse Roqué

memoryfonolmr

Les 6 làmines, són útils per treballar la consciència fonològica.

Es poden fer  vàries activitats.

  • Un JOC DE RIMES: descobrir la paraula que no rima d’entre una sèrie d’imatges.
  • Un MEMORY DE RIMES on els alumnes, cal que busquin aquelles paraules que acaben de la mateixa manera. D’aquesta manera es treballa la consciència fonològica i es poden generar altres activitats com, per exemple, escriure o dir oralment una frase que contingui les dues paraules que rimen, buscar noves paraules que rimin amb les parelles formades.
  • JOC D’APARELLAR LES IMATGES QUE RIMIN IGUAL: es retallen totes les imatges i s’aparellen les imatges que rimin

Presentació: rimes, Divina Alandí, Mercè Carolà i Dolors Parramon

  • Rimes (Power point): a partir de la pregunta “quines rimen amb…?”, es presenten diferents làmines amb fotografia/so, i una paraula especial que serà el referent per a fer la comparació amb la resta d’imatges. A peu de pàgina hi ha dues opcions, una remet a la solució de l’activitat, i l’altra permet avançar en l’activitat.

rimes

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>