Consciència fonològica de síl·laba

Enllaç per descarregar els materials

Llegim, comptem i ordenem síl·labes. Divina Alandí. Treball ampliat en Català, a partir dels exercicis elaborats i publicats a la
Web oficial Orientación Andújar Recursos Educativos Accesibles y
Gratuitos, i comptant amb la seva autorització. Imatges procedents de Bancs d’imatges gratuïtes.

Consciència sil.làbica Anna Leónconssilal

Confegir noves paraules

Comptar, jclic. Divina Alandí, Mercè Carolà i Dolors Parramon. Comptem les síl·labes (Jclic): a partir de l’enunciat “compta els cops de la paraula prement la tecla del signe menys (-)”, s’ha d’escoltar el so amb les síl·labes marcades, i fer la consigna que es demana.


Presentació: compta. Divina Alandí, Mercè Carolà i Dolors Parramon. Compta (Power point) : a partir de l’enunciat “compta les sílcompta·labes”, es presenten diferents làmines amb una fotografia i se n’escolta el nom amb les síl·labes marcades. A peu de pàgina hi ha dues opcions, una remet a la solució de l’activitat, i l’altra permet avançar en l’activitat.

 

 

siltonicaAnàlisi de la paraula, Divina Alandí, Mercè Carolà i Dolors Parramon. Anàlisi de la paraula (Power point): primer es presenta la imatge i la paraula fragmentada en síl·labes (amb so i amb el símbol O); el següent pas seria escoltar la mateixa paraula, amb l’omissió d’una síl·laba,  que caldrà identificar dins d’un grup de tres o quatre possibilitats que s’ofereixen.

 

Anna Fontelles Terrés
Jugant amb les paraules i les síl·labes en trobem d’altres. Mitjançant jeroglífics i altres jocs s’arriba a una reflexió sobre les paraules que facilita la consciència fonològica, la comprensió i la lectoescriptura.

 

Lotos de 4 síl·labes: loto 4 sil·labesloto 4 silloto 4 sil·labes, loto 4 sil·labes


Posar un gomet a cada síl·laba, Elisa Giménez. cops1 escolacops2 escola

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>