Intervenció per al desenvolupament de la correspondència so-grafia

Dins el curs -DTAP Estratègies per a la inclusió de l’alumnat amb trastorns que incideixen en l’aprenentatge, i concretament en el mòdul 6 (Trastorns de lectura i escriptura), és on hem trobat aquest fantàstic material d’El país de les lletres.

A nivell de logopèdia, a part de l’ús que proposa el curs, també es pot utilitzar en el procés de generalització dels fonemes treballats a nivell oral.

Es poden retallar les portes, i que el nostre alumnat jugui a trucar la porta i a recordar quina és la síl·laba què “hi viu”.

Per exemple, piquem a la porta:

  • Bon dia, qui hi ha?
  • Sóc la “sa”…
  • I a partir d’aquí, posar-li tota la imaginació que es vulgui…

Nosaltres ens ho hem passat molt bé construint casetes per a altres amics i amigues d’altres escoles, ja que ens explicàvem els uns als altres quins eren els sons que ens costaven, quins eren els que ja ens sortien força bé, i així hem anat fent pinya i aprenent.

Au, a jugar i a passar-s’ho bé! 

 

 

http://ateneu.xtec.cat/wikiform/wikiexport/cursos/escola_inclusiva/dtap/modul_6/practica_3

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>