Dins el curs -DTAP Estratègies per a la inclusió de l’alumnat amb trastorns que incideixen en l’aprenentatge, i concretament en el mòdul 6 (Trastorns de lectura i escriptura), és on hem trobat aquest fantàstic material d’El país de les lletres.
A nivell de logopèdia, a part de l’ús que proposa el curs, també es pot utilitzar en el procés de generalització dels fonemes treballats a nivell oral.
Es poden retallar les portes, i que el nostre alumnat jugui a trucar la porta i a recordar quina és la síl·laba què “hi viu”.
Per exemple, piquem a la porta:
- Bon dia, qui hi ha?
- Sóc la “sa”…
- I a partir d’aquí, posar-li tota la imaginació que es vulgui…
Nosaltres ens ho hem passat molt bé construint casetes per a altres amics i amigues d’altres escoles, ja que ens explicàvem els uns als altres quins eren els sons que ens costaven, quins eren els que ja ens sortien força bé, i així hem anat fent pinya i aprenent.
Au, a jugar i a passar-s’ho bé!
http://ateneu.xtec.cat/wikiform/wikiexport/cursos/escola_inclusiva/dtap/modul_6/practica_3