Vuitena edició de la Universitat de Ciència i Tecnologia, CasTECHdefels 2021

Aquest estiu tornen les activitats presencials, amb grups reduïts, per gaudir i aprendre sobre algunes de les aplicacions pràctiques de les enginyeries que impartim a les Escoles del Campus. Organitzada conjuntament amb l’Ajuntament de Castelldefels, al llarg de la CasTECHdefels es desenvoluparan les següents activitats:

Cursos-taller Science School, especialment adreçats al jovent de 12 a 18 anys.
  • Videojocs amb Processing des de zero – Aprendrem a desenvolupar aplicacions gràfiques i videojocs senzills utilitzant aquest llenguatge. Curs pràctic basat en la metodologia Project Based Learning.
  • L’Odissea (una revisió del clàssics aplicant l’enginyeria) – Els grans mites grecs es van haver d’enfrontar a tot un seguit de proves complicadíssimes. Què hauria passat si fossin enginyers o enginyeres? Respondrem aquesta pregunta revivint alguns dels episodis més coneguts de la mitologia clàssica combinant el joc i la tecnologia.

La durada total d’aquests cursos és de 15 hores i es duran a terme de dilluns a divendres en horari de matí. De cada curs se’n faran dues edicions consecutives les setmanes del 28 de juny al 2 de juliol, i del 5 al 9 de juliol.

• Horari: 10:00 a 13:15
  • Preu: 50€ persona/setmana
  • Procés d’inscripció a l’activitat a través d’aquest FORMULARI
Curs per a professorat de primària i secundària.
  • Micro:bit des de zero – Micro:bit és una placa programable especialment dissenyada per facilitar l’aprenentatge STEAM (Ciència, Tecnologia, Enginyeria, Arts i Matemàtiques). En comparació amb altres plaques Micro:bit té uns avantatges que faciliten el treball amb els més joves (educació primària) i permet també, per les seves característiques, fer treballs més complexes en cursos avançats.

La durada d’aquest curs és de 30 hores – 25 presencials i està reconegut com a curs de formació del professorat, s’impartirà la setmana del 5 al 9 de juliol en horari de matí.

Ciència en família

Les famílies també trobareu un espai per compartir i aprendre. Els laboratoris i les instal·lacions de la UPC us ofereixen experiències úniques i divertides on descobrireu que la ciència i la tecnologia estan a l’abast de tothom. Els més petits i petites, acompanyats d’un adult experimentaran i aprendran passant una bona estona en un ambient distès, universitari i molt participatiu. Aquests tallers que tenen una durada de dues hores s’impartiran les tardes dels dilluns, dimecres i divendres de la primera quinzena de juliol.

• Horari: 17:30 a 19:30
  • Preu: 5€ persona