El Departament d’Educació ha establert que les avaluacions d’aquest curs, alterat per la crisi del coronavirus, tindran en compte la situació personalitzada de cada alumne. L’objectiu principal és donar continuïtat a l’activitat formativa per ajudar a mantenir els hàbits i el procés d’aprenentatge amb propostes educatives que arribin a tots els alumnes. El seguiment tutorial i el suport emocional a alumnes i famílies prenen més importància en aquest context.
Quant a l’avaluació, el departament estableix que el segon trimestre s’ha d’avaluar fins el 12 de març, amb les observacions obtingudes fins llavors. Els informes per a alumnes i famílies es podran lliurar quan s’hagin normalitzat l’activitat acadèmica, malgrat que alguns centres ja els han tramès a les famílies.
Probablement, indica Educació, el tercer trimestre començarà en període de confinament. Per aquest motiu, la docència haurà de ser virtual. L’avaluació serà qualificadora i personalitzada, tenint en compte les limitacions de cada alumne. Això farà que els tutors tinguin un paper cabdal en la comunicació i el suport regular a alumnes i famílies. Caldrà, doncs, revisar els criteris d’avaluació formulats per cada centre a principi de curs i adaptar-los a les limitacions formatives i personals amb què s’hagi trobat cada alumne. A partir del 13 d’abril el Departament d’Educació establirà noves orientacions.
Educació recorda que les activitats que s’organitzin han de seguir els paràmetres de l’ensenyament per competències bàsiques i defugir la necessitat i la pressió d’acabar els programes. Per exemple, es recomana de fer propostes setmanals, a partir d’àmbits curriculars diversos, amb calendari de lliurament i amb la possibilitat de fer un retorn de les activitats als alumnes.
Podeu llegir aquí íntegrament els criteris sobre l’avaluació i el seguiment de l’alumnat durant el període de confinament a causa del Covid-19.