Dia Internacional contra l’Homofòbia, la Transfòbia i la Bifòbia

Cada 17 de maig es commemora la lluita contra l’homofòbia (lesbofòbia i gaifòbia), la bifòbia, la transfòbia i la fòbia a la intersexualitat. Des del sistema educatiu, recordem que cal treballar per garantir els drets de les persones LGBTI a fi que la vivència del gènere sigui una vivència saludable i empoderadora de totes les persones.

Els centres educatius són espais de socialització i, per tant, són un marc idoni per fomentar un esperit crític envers el sexisme, valorar el món de la cura i comprometre’s amb els eixos de diversitat.

Us suggerim propostes d’actuació i recursos específics a fi de promoure la conscienciació de la diversitat de gènere i la prevenció i l’abordatge de l’assetjament LGBTI.

Propostes d’actuació

• Escoltem veus expertes
    • Judith Butler. Gènere i sexualitat per a adolescents. En el web del CCCB, hi trobem aquest diàleg entre la filòsofa i experta en estudis de gènere i estudiants de secundària, a 18 d’abril de 2018.
    • Lucas Platero, educació i canvis d’actitud. En Gayles TV, hi ha aquesta aproximació a la persona i pensament de Lucas Platero, de 2016, sobre la discriminació dones, discriminació persones transgènere, persones que estan al marge i sobre el paper fonamental de l’educació, d’interès per a educació secundària i postobligatòria.
  • Organitzem un cinefòrum
  • Expliquem un conte
    • And Tango makes three. Conte en anglès que també ha estat traduït al català i castellà, de Justin Richardson i Peter Parnell, il·lustrat per Henry Cole, per a infantil i cicle inicial de primària.
    • Història d’una cera de colors. De Michael Hall, editorial Takatuka, per a primària (fitxa).
  • Juguem als mini móns
    • És un joc lliure, no estereotipat, l’única condició del qual és que qualsevol objecte pot ser qualsevol cosa. Simplement cal deixar crear, experimentar i, mentre els infants creen, afloren els seus sentiments, emocions del que els agrada o del que no, d’on se senten a gust. Experiència de l’Escola de Maçanet de la Selva: El joc amb mini món i peces soltes.

Un cop realitzada l’activitat podeu fer la difusió amb fotografies, vídeos o enllaços (a la vostra pàgina web o bloc),  al Twitter o Instagram amb les etiquetes #stoplgbtifobia #coeducat #lesescoleslliuresdeviolencies i amb la menció @xtec