Actes de cloenda de l’aliança educativa Escola Els Pins-UPC-CRP

Aquest mes de juny han tingut lloc els actes de cloenda i de presentació de conclusions de l’aliança educativa entre l’Escola Els Pins, La Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i el CRP de Castelldefels.

Durant tot el curs escolar els infants de quart i de sisè de Primària de l’Escola Els Pins -un centenar dividits en quatre grups, dos per curs- han conegut de primera mà com iniciar i desenvolupar un estudi científic.

Per una banda, els alumnes de quart han dut a terme un procés d’indagació que els ha portat a elaborar les seves pròpies llaminadures saludables en col·laboració amb l’Escola Superior d’Agricultura (ESAB) de la UPC.

Per un altre cantó els alumnes de sisè dels Pins, en col·laboració amb Escola d’Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels (EETAC), han dissenyat propostes per millorar el seu centre en clau de sostenibilitat, des d’un punt de vista Smart School, tenint en compte aspectes com el consum d’energia i d’aigua, els residus o el soroll. Els escolars han recollit dades de diferent tipus, les han processades, n’han extret conclusions i han plantejat plans d’acció que incloïen mesures tecnològiques i d’altres de no tecnològiques. Finalment han dissenyat prototips a partir de les seves propostes tecnològiques i els han presentat a tota la comunitat educativa.

Trobareu a continuació un recull fotogràfic d’ambdós projectes. La nostra enhorabona per tota la feinada realitzada!