El curs 25-26 torna la fira Portem la Ciència al Carrer! Teniu la inscripció oberta per participar aquest any en la que ja serà la VIII edició de la Fira Portem la ciència al carrer.
Dissabte 18 d’abril de 2026, alumnat, docents i famílies ens trobarem a la Plaça Nova del Vendrell de 17h a 20h per gaudir de les experiències que presentarà l’alumnat dels centres participants.
Segur que a l’aula esteu realitzant projectes i experiències que l’alumnat voldria compartir a la Fira . Apunteu-vos-hi per reservar-vos un espai enguany a través del formulari https://blocs.xtec.cat/portemlacienciaalcarrer/inscripcio/
Si ets empresa, organització o institució i hi vols col·laborar, no dubtis a posar-te en contacte amb el CRP Baix Penedès e3990104@xtec.catots
Pots descarregar el pdf del cartell de la fira en aquest enllaç
- CENTRES: Enllaç al formulari de participació de Centres (obert fins al 13/03/2026)
- DIVULGADORS CIENTÍFICS, ORGANITZACIONS O INSTITUCIONS: Enllaç al formulari de participació de Divulgadors Científics (obert fins al 13/03/2026)
Bases de participació
- Està previst que la fira es realitzi el dissabte 18 d’abril de 2026 a les 17 h. , en cas de força major o mal temps, s’ajornaria al dia 9 de maig de 2026.
- Entre les 16 h i les 17 h de la tarda es muntaran les parades.
- El transport dels projectes que es presentin anirà a càrrec de cada centre (suport de les famílies, AMPA…) així com el material que s’utilitzi al taller (també el fungible).
- L’organització facilitarà a cada centre una o dues taules (mida 0,70 x 1,50). En cas de necessitar una o dues taules més, caldrà que el centre porti les seves, tenint en compte que l’epai d’exposició és limitat.
- L’organització facilitarà, per als que ho necessitin, un punt de connexió elèctrica (el centre haurà de portar un allargador per poder connectar-se). Al voltant de la fira també hi haurà un punt d’aigua.
- El professorat participant es responsabilitzarà en tot moment del material exposat i de l’alumnat expositor.
- El nombre d’alumnes expositors està limitat a l’espai disponible a cada taula (de 2 a 4 alumnes per taula). Si el centre disposa de 2 taules, podrà tindre un màxim de 8 alumnes expositors. En cas que hagin d’exposar més alumnes, s’hauran d’establir els torns corresponents. En tot cas, aquesta organització anirà a càrrec dels docents responsables dels alumnes expositors.
- L’organització facilitarà a cada taula el cartell amb el nom del centre i el nom i detalls de l’experiència o projecte (exemples de fitxes STEM d’altres anys).
- Cada docent haurà de lliurar, telemàticament, les fitxes STEM de tots els projectes que presenta a la fira abans del 30 d’abril.
- Per tal que el docent pugui obtenir certificació d’activitat de formació (10h), cal que participi el dia de la fira acompanyant als seus alumnes i que presenti les fitxes STEM dins dels terminis establerts.
- Cada alumne participant tindrà el reconeixement amb un diploma de participació.
- Durant la fira hi haurà una taula de l’organització on podreu adreçar-vos per a qualsevol dubte o problema que sorgeixi durant l’activitat.
- Horari de la fira:
- De 16 h a 17 h muntatge de taules, experiments…
- A les 17 h inauguració de la setena edició de la fira Portem la ciència al carrer del Baix Penedès
- De 17 h a 20 h: Fira al carrer: Escoles i divulgadors
- De 20 h a 21 h recollida del material i les parades.
COMPTEM AMB VOSALTRES!

