Viatgers i exploradors, #laboratoridelectura

“Viatgers i exploradors” és un laboratori de lectura adreçat a l’alumnat de cicle mitjà i cicle superior d’educació primària on el protagonista és el llibre i les activitats lectores que es deriven de la seva presentació, i s’hi deixa un espai per al joc i la investigació. Així, el donar a conèixer llibres de coneixements i obres de ficció que tinguin com a tema principal el viatge, ja sigui real o imaginari, esdevé un dels principals objectius.

Dins d’aquest laboratori hi trobem, bàsicament, tres tipologies de llibres:

• Llibres per ajudar conèixer i entendre el món (llibres de coneixements).
  • Obres sobre exploradors, aventurers i viatgers (llibres de coneixements i àlbums il·lustrats).
  • Relats i còmics sobre viatges i aventures (obres de ficció).

El desenvolupament del laboratori està descrit en un document obert.

Els esquers d’aquest laboratori són els llibres “Madlenka”, de Peter Sis; “El món es casa meva”, de Maïa Brami i Karine Daisay; “Un llarg viatge”, de Daniel H. Chambers i Federico Delicado, i “El viaje de Shackleton”, de William Grill, a partir dels quals primer es presenten els llibres que s’inclouen al laboratori agrupats en quatre grans grups:

• Llibres per conèixer el món.
  • Per què viatgem actualment?
  • Llibres sobre exploradors i viatgers.
  • Viatges de ficció.

I segon, es fa una proposta lúdica (gimkana) per a conèixer el món.

El Servei Educatiu del Baix Llobregat-6 posa a disposició dels centres de la seva demarcació un kit amb tot el material per a dur a terme l’activitat a la biblioteca de l’escola. Algun d’aquests materials s’inclouen en una carpeta perquè qui el vulgui dur a terme ho pugui imprimir.

| Guia del laboratori |

| Material del laboratori |