7 llegües

traspas

L’editorial Kalandraka ha tret una nova col·lecció en català. Es tracta de 7 llegües la qual s’adreça a lectors de més de 7 anys. Aquesta col·lecció té una germana gran en castellà amb un recorregut més gran 7 leguas.

Per a la seva estrena la divisió catalana de Kalandraka ha escollit dues obres exquisides:

portada.fh11El nen de traspàs de José Luís Alonso de Santos, explica la història de Daniel un nen de deu anys, que se sent diferent de la resta perquè ha nascut un 29 de febrer; és per això que a l’escola li diuen “Traspàs”. És un relat en primera persona de les seves experiències, pensaments i emocions: des de la rebel·lia, a la comprensió, sense oblidar el primer amor i la reafirmació de l’amistat. Per sobre de tot, “El nen de traspàs” és un text molt divertit, explicat amb l’espontaneïtat d’un nen. Desborda humor, imaginació i ironia; narra situacions quotidianes que a vegades es compliquen. Destaca també per les nombroses referències cinematogràfiques i literàries, que remeten a la lectura dels clàssics. Hi destaquen les il·lustracions de Federico Delicado de qui ens vam fer ressò per la publicació del seu magnífic àlbum Ícar.

48105 CUENTOS PARA NIÑOS PORTContes per a nens que s’adormen de seguida de Pinto & Chinto. Els contes per abans d’anar a dormir han de ser curts, i no com aquell conte tan llarg que quan l’acabes d’explicar ja és l’hora que el nen hagi d’anar a l’escola. O aquell conte llarg que feia que els nens es quedessin adormits cap a la meitat i després havien de somniar-ne el final. És clar que el conte més llarg que nosaltres coneixem és tan llarg que quan l’acabes d’explicar el nen ja és adult.

Aquests 28 relats destaquen per la seva brevetat i agudesa narrativa, els girs literaris i el sentit de l’humor. Són històries basades en el nonsense que aposten per l’originalitat i la picada a l’ullet intel·ligent. Des de la senzillesa, sorprenen els lectors amb canvis inesperats i amb uns finals que dibuixen somriures, tot oferint-nos una lectura gratificant, que sacseja la creativitat i ens convida a la reflexió.

Una col·lecció que caldrà tenir en compte !