Pautes de protecció de dades per als centres educatius

En aquest sentit, L’Autoritat Catalana de Protecció de Dades publica les Pautes de protecció de dades per als centres educatius, que ha elaborat amb l’objectiu de donar el suport necessari a les escoles d’arreu de Catalunya, perquè puguin garantir els drets dels menors de forma eficaç i complir amb el conjunt de les noves obligacions regulades en el Reglament general de protecció de dades.

Aquest document, pretén donar el suport necessari als centres educatius (en endavant les escoles) per establir les polítiques i els procediments necessaris en el tractament de dades que han de dur a terme en el funcionament normal d’un centre. Però sobretot suposa una oportunitat per als centres educatius per revisar les seves pràctiques en matèria de protecció deL’escola té un paper fonamental en la garantia del dret de protecció de dades personals, no només com a subjecte responsable del tractament adequat de la informació de les persones que s’hi relacionen, sinó també com a element essencial en la seva difusió, atès que pot permetre que les persones -els menors-, ja des del moment de la seva formació a l’escola, el conegui i l’utilitzi. Aquest document pretén donar el suport necessari als centres educatius (en endavant les escoles) per establir les polítiques i els procediments necessaris en el tractament de dades que han de dur a terme en el funcionament normal d’un centre. Però sobretot suposa una oportunitat per als centres educatius per revisar les seves pràctiques en matèria de protecció de dades i de la privacitat.