El gran circ de la por, #laboratoridelectura

“El gran circ de la por” és un laboratori de lectura adreçat a l’alumnat d’educació infantil i cicle inicial, a través del qual se’l convida a experimentar al voltant de la lectura. Aquest laboratori proposa fer un viatge al voltant de les pors que poden envoltar als infants, unes pors que es personifiquen en monstres i altres personatges malvats dels contes infantils i que, com el protagonista del llibre d’Ana Maria Machado El domador de monstruos, aquests, els infants, han de construir el seu propi monstre amb materials reciclats per a poder conjurar les pors que poden assetjar-los en la fosca.

El laboratori parteix de la lectura de l’esmentat conte i es dona pas al l’exploració d’altres llibres on la por, els monstres, els personatges malvats de contes populars en són els protagonistes. Una exploració basada en el joc, car per poder obrir les gàbies on estan tancats algun dels monstres l’alumnat haurà de desxifrar, amb l’ajuda de la mestra, algun enigma.

El Servei Educatiu del Baix Llobregat-6 posa a disposició dels centres de la seva demarcació un kit amb tot el material per a dur a terme l’activitat a la biblioteca de l’escola. Algun d’aquests materials s’inclouen en una carpeta perquè qui el vulgui dur a terme ho pugui imprimir.

| Guia del laboratori |

| Material que s’inclou al kit del laboratori |