Wonder

d’R.J. Palacio

Editorial La Campana
Barcelona, 2012 (1a edició)
420 pàgines

Resum:

August (Auggie) Pullman ha nascut amb una greu deformació a la cara i s’ha hagut de sotmetre a tantes operacions que no ha pogut anar mai a l’escola;

fins ara, que té deu anys i està a punt de començar cinquè a l’escola Beecher. Si alguna vegada heu sigut nous, ja sabeu que dur que és… Doncs imagineu-vos com deu ser quan tens una cara com l’August. ¿Aconseguirà que els seus companys l’acceptin com un més, encara que sigui el nen més estrany que han vist mai?

DONAR VISIBILITAT A LA SÍNDROME DE TREACHER COLLINS

L’autora desconeixia l’existència de la Síndrome de Treacher Collins però sí que podia experimentar bona part dels sentiments ‘és obvi que jo no tinc cap tipus de síndrome facial però sí que és cert que quan tenia 13 anys em van diagnosticar escoliosis a l’esquena i durant tres anys vaig haver de portar un aparell a l’esquena i recordo el que significava que tothom se’m quedés mirant, en aquells moments em sentia vulnerable’.

Afirma que ‘Jo em podia treure aquella faixa però August no pot canviar-se la cara’.
Malgrat que les diferències aquell fet li va servir per saber ‘que significa sentir-se diferent i ser el nou a l’escola o sentir-se exclòs en algun moment.’

Un aspecte destacable de ‘Wonder’ són les poques dades que ens aporta l’autora sobre l’aspecte físic del protagonista ‘no era necessari que fes una descripció acurada del seu aspecte perquè el més important és que els nens es poguessin identificar amb l’August i si ho descrivia amb molts detalls, llavors es distanciarien ‘el que volia era aconseguir aquesta identificació que se sentissin que estaven realment en la seva situació’. Només quan Via parlar del seu germà podem saber com és el seu rostre ‘llavors sí que era important explicar-ho perquè ella té una manera gairebé científica d’analitzar les situacions i les persones i per tant vaig veure que necessitava explicar i descriure els components genètics i altres elements específics de la Treacher Collins.

L’illa dels llibres

| Materials didàctics |