Ronda de llibres: calendari d’accions

L’activitat Ronda de llibres avança amb bon peu. Els alumnes de quart d’educació primària de les escoles participants estan llegint els llibres proposats. A la reunió de seguiment de l’activitat que es va fer el dia 1 de febrer es van acabar de concretar aspectes relacionats amb el calendari, les característiques de les sessions competitives, així com la implicació de cadascun dels serveis i de les institucions implicades en l’organització.

La implicació de les biblioteques públiques Les Voltes de Sant Vicenç dels Horts, Pompeu Fabra de Torrelles de Llobregat i Can Baró de Corbera de Llobregat i dels ajuntaments d’aquestes localitats ha estat bàsica per al bon desenvolupament de la mateixa.

CALENDARI

1 de febrer – 23 de març: Període per a l’elaboració de les preguntes sobre els llibres per part dels grups – classe participants. Podeu descarregar-vos la plantilla per redactar les preguntes.

23 de març: Data límit de lliurament de les preguntes al correu del servei educatiu (a8870309@xtec.cat)

17, 18 i 19 d’abril: Revisió de les preguntes per part d’una comissió.

Mes de maig: sessions competitives (veure calendari adjunt)

30 de maig: FINAL

CARACTERÍSTIQUES DE LES SESSIONS

a. Tindran una durada aproximada de 3/4 d’hora.

b. La dinamització de la sessió anirà a càrrec del personal de la biblioteca pública

c. Els serveis educatius seran presents a totes les sessions per tal de donar suport logístic.

d. A les sessions competitives hi participarà tot el grup classe.

e. Cada grup classe nomenarà un portantveu, que serà el que respondrà a les preguntes.

f. La persona dinamitzadora serà l’encarregada de fer les preguntes.

g. Es faran vuit preguntes a cada grup, una de cada llibre.

h. En cas d’empat, es faran més preguntes fins que un dels grups falli.

i. És molt convenient que cada grup classe vagi acompanyat per dues persones. Una serà l’encarregada de controlar la puntuació del seu grup i l’altra es farà càrrec de la coordinació del grup classe.

j. En cap cas, les dues persones que acompanyen el grup podran ajudar en la resolució de les preguntes.

k. Les dues persones tutores que faran el control de les puntuacions, tindran la responsabilitat, en cas de dubte en una resposta, de comprovar si és correcta o no i aprovar o denegar la seva validesa.

l. En el moment de fer la pregunta cada grup classe disposarà d’un minut per a deliberar sobre la resposta a donar i dir-ho a qui faci de portantveu.

SESSIONS COMPETITIVES DE CADASCUNA DE LES POBLACIONS