El «Projecte de Lectura en Comú» canvia de llibre

Cornèlius i el rebost d’impossibles de Carles Sala i Vila és la nova proposta de lectura per a l’alumnat de 5è de les escoles de Sant Vicenç dels Horts que participen en el Projecte de Lectura en Comú.

Després de tres anys llegint Un petó de mandarina es fa una proposta de lectura totalment diferent. El realisme de l’obra d’Eulàlia Canal deixa pas a la desbordant fantasia d’en Carles Sala.

Cornèlius i el rebost d’impossibles explica la història de Tort, un poble de muntanya amb una característica molt concreta (no hi ha res recte), on un bon dia hi arriben dos personatges peculiars, en Tobies, un nen, i el seu acompanyant, en Cornèlius, que té aparença de mag. Connecten ràpidament amb una nena del poble, la Mar, i el seu avi, que és cec però sap veure allò que és important en les persones i en les coses.

Els nouvinguts inauguren un establiment fantàstic: un rebost d’impossibles, on la gent del poble troba allò que necessita, a nivell de sentiments, i hi deixa, a canvi, allò que li sobra. El rebost funciona molt bé, i hi passen la major part dels veïns del poble, que gaudeixen, durant un temps, d’una felicitat i un equilibri notables. Però la situació s’espatlla força, perquè no tothom entén ni troba bé la iniciativa, i perquè, malauradament, qui controlava la situació deixa de fer-ho i això porta conseqüències…

Carles Sala i Vila és l’autor d’un dels llibres que més èxit tenen a la Ronda de llibres: Flairosa, la bruixa dels sabons. Amb Cornèlius… en Carles va guanyar el Premi Josep M. Folch i Torres 2009 de literatura infantil.