“Aula Dial” guanya el Premi de Comunicació Local de la Diputació de Barcelona al millor programa de ràdio

icoauladial2013Ràdio Sant Vicenç ha guanyat el Premi de Comunicació Local de la Diputació de Barcelona al millor programa de ràdio amb Aula Dial. És el primer cop que Ràdio Sant Vicenç aconsegueix aquest guardó, el més important de Catalunya en l’àmbit de la comunicació local. El premi està dotat amb 10.000 euros.

Aula Dial és un projecte educatiu que aquest curs ha arribat a la 4ª edició de la seva segona etapa. Els precedents del programa se situen en les edicions compreses entre el curss escolar 1986-1987 fins al curs 1990-1991, en què es va deixar d’emetre. La represa d’Aula Dial va comptar en aquesta segona etapa iniciada el curs 2009-2010, amb la mateixa estructura organitzativa: Ràdio Sant Vicenç, la Regidoria d’Educació i el CRP dels Serveis Educatius del Baix Llobregat-6. Si en la primera etapa del programa el marc d’actuació s’enclavava dintre del Pla Intensiu de Normalització Lingüística, en aquesta segona etapa el context s’emmarca en el Pla Educatiu d’Entorn.

A Aula Dial, durant un parell de mesos, alumnes vicentins treballen a classe com si fossin periodistes de ràdio i després emeten un informatiu en directe des de Ràdio Sant Vicenç. Els principals objectius d’aquesta proposta són:

1. Donar a conèixer el funcionament de la ràdio
  2. Constatar la potencialitat de la ràdio com  a mitjà de comunicació
  3. Ser conscients de la dinàmica de  treball inherent a un programa de ràdio
  4. Proporcionar als alumnes un recurs per aconseguir una bona eina discursiva, expressiva i participativa
  5. Identificar els recursos bàsics del llenguatge radiofònic.
  6. Facilitar la comunicació entre els integrants de la comunitat educativa (alumnes, mestres i famílies ).
  7. Analitzar la realitat de la manera més objectiva possible.
  8. Reforçar l’esperit crític.
  9. Aconseguir destreses comunicatives facilitadores d’un bon treball cooperatiu.

Aquest és el segon premi d’abast nacional que aconsegueix Ràdio Sant Vicenç en les dues últimes temporades. L’any passat,  Recerques (informatiu de divulgació dels treballs de recerca de Batxillerat a escala local), un programa també d’àmbit educatiu, va obtenir una Menció de Qualitat als Premis de Ràdio Associació de Catalunya, a la categoria de Millor Programa de Ràdio Local.