Les àvies i els avis dels nostres barris

En aquest projecte d’Aprenentatge Servei els alumnes de 4t de primària aprenen alhora que fan un servei a la comunitat. Hi participen diferents entitats de l’entorn: Casal d’avis Sant Antoni, Casal d’avis Can costa, Llar d’avis Santa Eulàlia i nens i nenes de quart i segon de l’Escola Sant Antoni de Sant Vicenç dels Horts.

Els nens i les nenes coneixen els avis i les àvies del seu entorn més proper alhora que els aporten companyia, els ensenyen noves tecnologiesi cooperen en projectes de la Llar… Els avis i àvies aporten la seva experiència i ensenyen els nens i nenes a treballar l’hort i a cosir. Fan tallers conjunts de modelatge, de dibuix, de fer braçalets…

Els nens i nenes es relacionen amb els avis i observen les deficiències físiques que provoca en les persones el pas del temps; però veuen sobretot les persones que hi ha a dins d’aquests cossos. Són capaços de posar-se en lloc de l’altre i ajudar-los a arribar allà on no arriben.

Els infants es fan més autònoms i més generosos, alhora que augmenten la seva autoestima i intenten superar les pròpies dificultats. Gràcies a aquest projecte els infants milloren la seva capacitat de dibuix, les seves produccions literàries i la seva ortografia.

ACCÉS A LA FITXA D’AQUESTA PRÀCTICA EDUCATIVA