Taller de robòtica al 4t curs de l’ESC Jacint Verdaguer de Pallejà

icotalllerescverdaguerCoincidint amb la Setmana de la Ciència l’alumnat de 4t curs de Primària de l’Escola Jacint Verdaguer de Pallejà van participar en un taller de robòtica desenvolupat a partir del recent conveni de col•laboració en divulgació científica entre l’Institute of Electrical and Electronics Engineers (IEEE Spanish Section) i la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRi), d’acord amb el Departament d’Ensenyament i vehiculat pel Servei Educatiu Baix Llobregat-6.

L’objectiu principal del taller, impartit per membres de la Student Branch de la UNED per Catalunya i del grup de robòtica de l’IEEE – UNED Catalunya, va ser la construcció per part dels alumnes d’un robot senzill, seguint el model d’un ésser viu. Un cop completat el procés constructiu es va realitzar una comparativa real entre les funcionalitats d’un ésser viu i les d’un robot.
Encaminat a estimular els alumnes en l’estudi de les ciències i les noves tecnologies, el taller va utilitzar diverses aplicacions de LEGO per construir un lleó robòtic després d’estudiar un vídeo amb els moviments naturals de l’animal. Aquest taller ha format part del Dia de la Ciència a les Escoles, i ja va comptar amb el precedent el curs 2012-2013 a l’Escola Sant Josep de Sant Vicenç dels Horts.

A continuació es relaten els tuits publicats en temps real al llarg del Taller.

I un cop feta la valoració per part del grup-classe, heus ací, a tall d’exemple un excel·lent mapa mental fet per un dels alumnes de 4t de l’escola: en Guillem Portales.

mapamentalrobòtica

1 comentari

1. Retroenllaç: Nuevo Taller de robótica para niños en Cataluña « IEEE Universidad Nacional de Educacion a Distancia (UNED) IEEE Universidad Nacional de Educacion a Distancia (UNED)