Presentació del laboratori de lectura “El gran circ de la por”

Els laboratoris de lectura són activitats de promoció de la lectura i formació literària on es convida les participants a crear i experimentar al voltant de la lectura.

En el marc del Seminari de biblioteques escolars és va presentar el laboratori de lectura “El gran circ de la por”, una proposta adreçada a l’alumnat d’educació infantil i cicle inicial elaborada per la Pilar Andión (Esc Puig d’Agulles, de Corbera de Llobregat), la Laura Muñoz (Esc El Solell, de La Palma de Cervelló) i la Carol Varela (Esc Pompeu Fabra, de Vallirana). Aquest laboratori és el resultat d’un treball iniciat el curs passat, període en qual també van comptar amb la col·laboració de la Gisela Cañadell (Esc Sant Antoni, de Sant Vicenç dels Horts) i Lourdes Torreblanca (Esc La Guàrdia, de Sant Vicenç dels Horts).

“El gran circ de la por”, segueix la filosofia que amara els laboratoris de lectura, fa protagonista el llibre i les activitats lectores que es deriven de la seva presentació, i deixa un espai per a la creativitat (la creació del propi monstre per part dels participants). L’esquer d’aquest laboratori és el llibre d’Ana Maria Machado “El domador de monstres”, a partir del qual es fa un recorregut sobre les pors acompanyat d’un conjunt d’àlbums il·lustrats i altres contes que tenen un denominador comú: la por acompanyada d’una gran diversitat de monstres i de dolents.