MacMillan infantil i juvenil

La divisió de literatura infantil i juvenil de l’editorial MacMillan té al mercat dues iniciatives per a fomentar l’hàbit lector entre els alumnes de l’educació primària.

La primera és el Pla Lector, un document força complet amb orientacions per a la posada en marxa d’un Pla Lector en un centre, això sí, a partir d’unes lectures recomanades que pertanyen al fons de l’editorial i que es presenten classificades per curs i per nivell de dificultat lectora. Cadascuna d’aquestes lectures s’acompanya d’un dossier amb propostes d’activitats i a més s’ofereix la possibilitat que els centres que es decideixin a seguir aquest pla lector, puguin gaudir de la visita d’autors i il·lustradors.

La segones és el projecte Més que llibres per a l’animació i l’explotació de la lectura a l’aula d’educació primària i que incorpora les possibilitats que ofereixen les noves tecnologies. Un projecte que complementa el pla lector i que com a element més característic és la seva presentació en una carpeta per a cada cicle que inclou els llibres de lectura escollits, un DVD amb activitats interactives pensades per a la seva explotació en una PDI, uns dossiers amb activitats d’animació i comprensió lectora i unes activitats relacionades amb els llibres que que pretenen reforçar els continguts de l’àrea de llengua.