Hem rebut de… l’editorial Kalandraka

A la biblioteca del Servei Educatiu Baix Llobregat-6 hem rebut de l’editorial Kalandraka un seguit de llibres adreçats a l’alumnat de diferents etapes i cicles que llegirem amb atenció i en farem difusió entre les escoles de la nostra demarcació territorial.

Adelaida, de Tomi Ungerer (Clásicos contemporáneos) ISBN: 978-84-92608-73-7

La canguro Adelaida, que ha nacido con dos alas en la espalda, quiere conocer el mundo, de modo que gracias a un aviador, llega al mundo de los humanos, y después de algunas vicisitudes aterriza en París, donde se convierte en una heroína, al salvar a una familia de un incendio. Tras recuperarse en el hospital de su intrépida acción, conoce a un canguro en el zoo, y forma con él una feliz familia. En la última página vemos como la historia se repite de nuevo, pues uno de los pequeños canguros que ha tenido la pareja tiene un par de minúsculas alas que Adelaida contempla con sorpresa…

El hombrecito vestido de gris. Fernando Alonso, amb il·lustracions d’Ulises Wendell (7 leguas) ISBN: 978-84-8464-839-0

El hombrecito vestido de gris es uno de los ocho cuentos de este libro: Ocho historias sencillas, que toman elementos cotidianos y en cierta manera cercanos a los niños para, a partir de ellos, construir la trama.
Todos los cuentos de El hombrecito vestido de gris abordan asuntos que interesan a niños y a adultos; lo hacen con un lenguaje claro, comprensible y al mismo tiempo con gran belleza narrativa. El trabajo en grupo, la convivencia, el autoritarismo, la solidaridad y otros muchos temas recogidos en esta excelente selección de cuentos.

Inventari d’animals amb cua. Textos de Lucile Guittienne i Pierre-Antoine Gérard i il·lustracions de’Emmanuelle Tchoukriel. Factoria K de Libros (Ciència) ISBN: 978-84-15250-77-7

Aquest inventari ens permet observar els animals des d’un punt de vista curiós i científic alhora, tot descobrint-nos una natura sorprenent, la qual ens fascina contínuament.
La guineu, la llúdria, el tritó, el pardal… són animals vertebrats amb un apèndix corporal, que ens aporta molta informació. Cada espècie es caracteritza per tenir cues deformes, colors i amb funcions ben diferents i aquest llibreens ajudarà a descobrir-les.

Qui és aquesta bestiola? de Carmen Queralt (Obres d’autor) ISBN: 978-84-8464-900-7

És una història de bestioles, però de bestioles n’hi ha de moltes classes: de petites, puntejades, ratllades, golafres, sàvies, elegants… totes i cadascuna d’elles estan il·lustrades, d’una manera molt personal, en aquest llibre petit de cartoné que convida al nen a experimentar les formes, els colors… tractant-se, alhora,  d’una bona història. I talment com si fos un joc i busquéssim la bestiola protagonista, la trobareu a la darrera pàgina.

Una estranya bestiola. Mon Daporta i il·lustracions d’Óscar Villán. Factoria K de Libros (Infantil) ISBN: 978-84-937469-4-0

És una obra original i creativa. És plena de detalls que desvetllen la necessitat d’observar i de descobrir les normes de lectura necessàries. Els joves lectors i lectores hi poden trobar mil preguntes a fer-se i a posar als adults. Comprendre vol dir implicar-se no solament a desxifrar, sinó també a descobrir i buscar el significat

Moltes gràcies i a gaudir de la lectura.