Hem rebut de… l’editorial Barcanova

A la biblioteca del Servei Educatiu Baix Llobregat-6 hem rebut de l’editorial Barcanova un seguit de llibres adreçats a l’alumnat de cicle mitjà (Col·lecció Sopa de Llibres. Sèrie Taronja) que llegirem amb atenció i en farem difusió entre les escoles de la nostra demarcació territorial.

La biblioteca abandonada, d’Elena Bigas i Mayans
Ens trobem en un futur proper, dins la biblioteca d’una escola qualsevol. Els llibres, ben ordenats a les prestatgeries, estan avorrits; se senten abandonats per tot el personal del centre, ningú no els fa cas. Les lletres d’aquests llibres tenen una gran necessitat de ser mirades, acariciades i llegides; per aquest motiu no resten quietes davant l’abandó i organitzen una rebel·lió liderada per les lletres majúscules. Tenint en compte la vulnerabilitat de les lletres, aquest fet és extraordinàriament perillós. Les lletres saben molt bé el que volen. Però ho aconseguiran?

Antònia Purpurina, de Maria Espluga
L’Antònia Purpurina és una nena una mica especial, d’una família una mica especial. La seva mare sempre és fora amb la companyia de teatre i l’Antònia, des de ben petita, viu amb la seva àvia Matilde. No ha anat mai a escola i això és el que més desitja. Finalment, arriba el dia que tant ha esperat.

El pot de les enrabiades, de Maria Àngels Juanmiquel
La Paula és afectuosa i juganera, però té mal geni. Per poca cosa s’enrabia i això li porta força problemes. Fins al dia que el pare i la mare li donen un pot de llauna gros, que els han regalat en una parada del mercat. Què volen que en faci, d’una llauna buida i vella? Però aviat hi trobarà una utilitat: hi cridarà les paraules enrabiades a dins i així ningú no la sentirà rondinar. Poc es pensa que això li portarà més problemes que no compta. Si vol sortir de l’embolic, haurà de fer un pacte.

Cris, el follet de l’espai, de Jordi Ortiz
Els quaranta tripulants d’una nau espacial queden sense sentits en travessar un núvol de pols interestel·lar. Només dos nens continuen desperts. Cercant ajuda, s’embarquen en una nau en direcció als planetes de l’estrella Sírius. Abans d’arribar-hi, però, trobaran en Cris, un ésser estrany i entremaliat que ha viscut sol a l’espai durant milers d’anys i que coneix un antídot perquè tornin en si. Aleshores comencen una aventura per reunir els ingredients de la fórmula d’aquest antídot. Ho aconseguiran?

El professor Sabatòtil i les piràmides d’Egipte, de Jordi Ortiz
El professor Sabatòtil viu aïllat en una casa sota terra al cap Norfeu, a un parell d’hores a peu de Cadaqués. Uns diuen que és un savi i uns altres, que és un vell sonat.
Al poble hi viuen la Cristina, en Víctor i en Celoni. Un dia van a conèixer el professor. Descobreixen que la seva casa és com un museu. El professor col·lecciona objectes de tots els llocs del món i de totes les èpoques. Però n’hi ha un de molt especial que desitjaria tenir, i proposa als nens d’anar a buscar-lo. És un amulet sagrat egipci. Per aconseguir-lo, hauran de viatjar milers d’anys enrere en el temps…

L’inventor despistat, de Joan de Déu Prats
I si cada vegada que ensopegues és perquè algú invisible t’ha fet la traveta?
Això és el que sospita l’inventor despistat, protagonista d’aquesta història.
I per què algú hauria de fer una cosa així? Per passar-s’ho bé? O potser… per avisar-nos que som uns badocs!
Això és el que vol esbrinar l’inventor despistat amb el seu nou invent: un detector de follets.
Segons la tradició, els follets són uns dimoniets ben trapelles… Però això és veritat?
L’inventor despistat procurarà descobrir si els follets són unes criatures entremaliades… O potser no ho són…?

Sèrie “Sara Pegues” de Gisela Pou

La Sara Pegues i el Capità Caguetes
La Sara Pegues sempre vol solucionar els problemes dels altres; és clar que les seves idees esbojarrades fan que tot es compliqui. Així que la Fastigosa entra en acció, les malifetes estan assegurades. En aquesta història, la Sara vol ajudar en Pau a no tenir por, però la Fastigosa farà tot el que pugui perquè la Sara l’espifiï. Una acampada al pati, uns monstres que no són monstres, una nit clara, moltes rialles i una mica de por.

La Sara Pegues i l’esquelet desmanegat
La Tomasa Pocatraça ha desmanegat l’esquelet del laboratori i la Sara fa tot el que pot per ajudar-la. La Fiona Fastigosa està desesperada perquè ha perdut el seu anell i culpa a tothom de ser-ne el lladre. La Sara és castigada injustament, però ella no es dóna per vençuda i intenta resoldre el misteri de l’anell perdut i l’esquelet que no es vol aguantar dret.

Si us vau divertir llegint La Sara Pegues i el Capità Caguetes, no us perdeu aquesta altra aventura protagonitzada per la Sara i els seus companys i companyes.

La Sara Pegues i el mural blau
La classe de la Sara ha triat el dibuix del Quim Consciència per decorar la paret blava del gimnàs. Quan el dibuix desapareix, la Sara està convençuda que només una persona pot ser la culpable. La Sara investiga i investiga; descobreix mentides, trampes i falsificacions. Res no és el que sembla, però al final la justícia s’imposa. Una història plena a vessar d’humor i intriga.

La Sara Pegues i la Fastigosa
La Sara i la seva colla somien pujar al globus aerostàtic. Buiden les guardioles i compten els diners. Entre tots, amb prou feines poden pagar mig viatge. La Sara ho té clar i els anima: «Pujarem al globus! Paraula de Pegues!».

Sense saber d’on ha sortit, apareix una nena amb patinet que corre a tota castanya i crida: «Aparteu-vos, cucs llefiscosos! Deixeu-me passar, rates guenyes!». És la Fiona Fastigosa, la nena que tot ho sap, tot ho vol i sempre mana

Moltes gràcies i bona lectura.