100 Vaixells de Vapor per a l’escola

L’editorial SM posa a disposició dels mestres d’educació primària el llibre 100 Barcos de Vapor para la escuela. Es tracta d’una selecció de cent llibres de la col·lecció El Barco de Vapor amb un resum i propostes d’activitats (individuals i en grup) per a cada títol, amb les quals es pretèn potenciar el treball de les competències bàsiques: comunicació lingüística, competència cultural i artística, competència matemàtica, tractament de la informació i competència digital, coneixement i interacció amb el món físic, compètencia social i ciutadana, autonomia i iniciativa personal, y aprendre a aprendre.

El llibre presenta uns índexs analítics que permeten accedir a les fitxes de cada llibre en fúnció de les competències bàsiques que hom pretèn treballar o a través de les àrees curriculars amb les quals es relaciona l’obra (Coneixement del medi, educació artística (música), educació artística (plàstica), educació física, matemàtiques i religió.

La informació que inclou cadascuna de les fitxes és:

1. Títol del llibre, autoria i temàtica principal.
  2. Justificació del perquè de la lectura del llibre.
  3. El resum.
  4. El tipus de lector a qui s’adreça.
  5. Les competències bàsiques que es treballen.
  6. Les àrees curriculars relacionades amb la temàtica de l’obra.
  7. El número de pàgines.
  8. Unes propostes d’activitats classificades en tres tipologies:
    1. Individual i en grup.
    2. Relacionades amb les àrees curriculars.
    3. Taller d’escriptura

| Consulta la versió digital |

| Descarrega la versió en PDF |

També es poden descarregar les propostes didàctiques organitzades per les clàssiques sèries (blanca, blava, taronja i vermella) segons el nivell lector a qui s’adreça el llibre o per les competències bàsiques.