La Plataforma per la Llengua i SomEscola.cat desfan tòpics sobre l’ensenyament en català en 11 punts

L’escola catalana és aquella que respon amb profunditat a les necessitats culturals i socials del nostre país, exerceix l’educació conscient i renovadora i s’emmarca en la catalanitat en llengua i continguts i en la qualitat i la modernitat i ha de tenir com a un dels seus objectius principals l’excel·lència i l’equitat. Per dur a terme aquest tipus d’escola amb èxit cal un pacte institucional com més ampli millor entre el govern, el professorat, els pares i les mares, l’entorn socioeconòmic i el cultural.

El procés de reconvertir l’escola de la dictadura franquista en escola catalana en llengua i continguts ha estat reconegut com un procés modèlic en el qual es va implicar la societat catalana, en general, i l’estament educatiu, en particular. Cal reconèixer en aquest moment l’aportació decisiva de tots els mestres i professorat autòcton, però molt particularment valorar l’esforç de tots aquells mestres i professors no catalanoparlants que havien exercit la professió d’ensenyants practicant la docència amb el castellà com a llengua vehicular i única i que van optar per canviar la llengua de les classes, convençuts que aquesta era la via per retornar al català el lloc que li corresponia com a llengua pròpia de Catalunya.
Cal fer èmfasi, també, en la voluntat de mestres, pares i societat en general per fer possible una escola renovadora des del punt de vista pedagògic, que cohesionés l’alumnat sense tenir en compte la llengua que es parlava a casa i que el preparés per ser competent en el món laboral fent possible la igualtat d’oportunitats i que contribuís a fer sentir tothom com una part important d’una mateixa societat, sense exclusions.
Cal valorar la tasca feta per l’associacionisme educatiu que s’expressa i viu en
llengua catalana i que representa un actiu molt important a l’hora de passar del
coneixement a l’ús de la llengua catalana. És precisament en les activitats de
lleure quan la llengua es converteix en un mitjà de comunicació viu i es fa atractiva per als infants i els joves.
El nostre sistema educatiu, avui, és continuador de tot aquest procés que, sempre que s’ha aplicat correctament, ha donat molt bons resultats i no s’ha de canviar per cap decisió política forana que no té cap argument pedagògic ni social ni cultural per posar en dubte la qualitat del sistema, qualitat que ve avalada sobradament pels resultats obtinguts i pel reconeixement d’experts reconeguts mundialment.

Aquest és el preàmbul de l’argumentari que ha elaborat la Plataforma per la Llengua d’acord amb les entitats que formen el moviment www.somescola.cat amb la finalitat d’anorrear tots els tòpics i atacs que intenten esbiaixar un model educatiu d’èxit i desfer la cohesió nacional i lingüística de la nostra societat.

|ACCÉS A L’ARGUMENTARI|