Les nostres biblioteques escolars

cartell22

✎ PER A TRAMITAR LA INSCRIPCIÓ CLICA AQUí

INFORMACIÓ GENERAL

La jornada Les nostres biblioteques escolars. Experiències compartides té com a punt de partida la dinàmica del seminari de coordinació de biblioteques escolars del Servei Educatiu Baix Llobregat-6.

Els integrants del seminari s’organitzaran al voltant de tres taules de conversa i explicaran la seva experiència al capdavant de la biblioteca del seu centre, tot intentant donar resposta a alguns dels interrogants més usuals que sorgeixen dins un centre en el moment d’organitzar, gestionar i dinamitzar la biblioteca perquè aquesta es pugui convertir en un espai d’aprenentatge.

Les tres taules de conversa són:

A. ORGANITZACIÓ

Continguts::

1. Relació entre la Biblioteca d’aula i la Biblioteca Central.
  2. El paper de la biblioteca d’aula en el temps de lectura.
  3. El préstec, com s’organitza? persones implicades? accions que es duen a terme per dinamitzar-lo, com es gestiona el préstec a les aules
  4. La biblioteca en horari no lectiu, qui se’n fa càrrec, temps d’obertura, activitats, dificultats que us heu trobat, valoració

Composició de la taula:

• Victoria Carrasco (Esc. Mare de Déu del Rocío, Sant Vicenç dels Horts)
  • Carme Miró (Esc. Joan Juncadella, Sant Vicenç dels Horts)
  • Isabel Soneira (Col·legi Sant Vicenç, Sant Vicenç dels Horts)
  • Lourdes Torreblanca (Esc. La Guàrdia, Sant Vicenç dels Horts)
B. DINAMITZACIÓ

Continguts:

1. La programació de biblioteca.
  2. Descripció d’activitats

Composició de la taula:

• Gisela Canadell (Esc. Sant Antoni, Sant Vicenç dels Horts)
  • Maria Capdevila (Esc. Sant Jordi, Sant Vicenç dels Horts)
  • Rosa Martínez (Esc. Sant Jordi, Sant Vicenç dels Horts)
  • Laura Muñoz (Esc. El Solell, La Palma de Cervelló)
C. CURRÍCULUM

Continguts:

1. La biblioteca escolar i els projectes de centre.
  2. Inclusió d’activitats d’animació lectora en el treball interdisciplinar a l’aula.

Composició de la taula:

• Marta Agustinoy (Esc. La Vinyala, Sant Vicenç dels Horts)
  • Pilar Andión (Esc. Puig d’Agulles, Corbera de Llobregat)
ESCOLTANT / REFLEXIONANT / ACTUANT

La jornada es clourà amb una sessió de treball a càrrec de Tantàgora on es mostrarà de quina manera es poden gestionar i organitzar activitats de foment de la lectura més enllà de la biblioteca.

L’activitat ESCOLTANT / REFLEXIONANT / ACTUANT que ens presentaran s’emmarca dins el programa l’Escola Literària i consistirà en una sessió formativa, reflexiva i lúdica al voltant del fet literari en el marc escolar.

Es parteix de l’experiència de Tantàgora que fa temps que dissenya i du a terme experiències literàries, propostes d’acció que plantegen un nou punt de vista sobre una obra literària més enllà del seu argument, on la concepció de l’espai i els elements que el configuren formen part activa de l’experiència.

La xerrada girarà al voltant del disseny d’experiències literàries on es parlarà de literatura, d’espai efímer i de com aquests petits laboratoris temporals poden aportar eines al foment lector en el marc escolar.

Us mostrem un exemple de les accions realitzades per Tantàgora a l’Escola La Farigola de Vallcarca (Barcelona).