Biblioteques escolares ¿entre interrogants?

entreinterrogantsLa publicació de la Fundación Germán Sánchez Ruipérez Biblioteques escolars ¿entre interrogants? Eina d’autoavaluació. Preguntes i indicadors per millorar la biblioteca ha estat dirigida per Inés Miret, Mònica Baró, Teresa Mañà i Inmaculada Vellosillo. Es tracta d’una eina que pretèn donar als centres educatius unes pautes per a l’avaluació de les seves biblioteques i,  així, poder conèixer de manera objectiva, flexible i integrada la seva realitat, les seves fortaleses i les seves debilitats. Però també pretèn aportar una manera d’enriquir tot allò que ofereixen. És una eina que es caracteritza per la seva utilitat, ja que està organitzada a manera de protocol que guia pas a pas el procés de reflexió. Altres característiques:

  • Està basada en preguntes que un centre ha de fer-se per a millorar els processos eduactius recolzant-se amb la biblioteca.
  • Estableix ponts amb els plans de lectura i les TIC, no sempre integrades de manera suficient a la biblioteca.
  • Se centra tan en els productes com en les processos.
  • Proposa un anàlisi recursiu i periòdic (bianual).
  • Es pot aplicar a qualsevol tipologia de centres.
  • És personalitzable; en funció de les necessitats es poden definir itineraris adaptats.
  • Ajuda a consensuar millores en funció del punt de partida del centre.
  • Es proposa com un document de treball obert, format per una col·lecció de fulls on es pugui anotar, ampliar, eliminar, compartir…

| Descarregueu el document |

1 comentari

  1. Retroenllaç: Documentació, conclusions i propostes de les 5es Jornades de Biblioteques Escolars | reporteducació

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>