Alumnes de l’ESC La Guàrdia de Sant Vicenç dels Horts, són testimonis de primera mà de l’aterratge del Perseverance a Mart

Entre les moltes primícies de la missió Mars 2020 Perseverance de la NASA hi ha la primera retransmissió en espanyol de l’agència per a un aterratge planetari. Aquest vídeo és la tramissió de “Juntos perseveramos”, un programa que ha ofert als espectadors una vista detallada de la misisó a Mart i  destaca el paper que els professionals hispans de la NASA hi han tingut.

“Juntos perseveramos” ha estat presentat per l’enginyera del Perseverance, Diana Trujillo. En un secció preenregistrada els alumnes de l’Escola La Guàrdia de Sant Vicenç dels Horts: Marwa Bribichi, i Maya Chibi Jurado, de 3r i Laia Pascual Siñol de 4t d’educació primària, en el marc del seu programa integrat a les Magnet Schools,, han tingut l’oportunitat de deixar un missatge.

Enlairat el 30 de juliol de 2020, el rover Perseverance cercarà senyals de vida microbiana passada, recol·lectarà mostres selectes de roques i sediments per al seu lliurament a la Terra, caracteritzada la geologia i el clima de Mart i aplanarà el camí per a la futura exploració humana més enllà de la Lluna. Perseverance també transporta un experiment tecnològic, l’Helicòpter Ingenuity Mars, que intentarà fer el primer vol controlat i amb motor en un altre  planeta.

Per a més ara informació sobre Perseverance: https://mars.nasa.gov/mars2020