Finalitzen els cursos de català per a famílies d’alumnes del PEE

En el marc del Pla Educatiu d’Entorn (PEE) de Cornellà de Llobregat, quatre centres del barri de Sant Ildefons han acollit, entre els mesos de novembre i maig, un curs de català per a famílies d’alumnes impartit pel Centre de Normalització Lingüística (CNL).

La iniciativa, que ja s’havia dut a terme amb èxit abans de la pandèmia, s’ha recuperat a les escoles Alexandre Galí, Torre de la Miranda i Mossèn Jacint Verdaguer, així com a l’INS Neus Català, on les assistents han pogut prendre contacte amb la llengua i la cultura catalanes, en alguna ocasió, per primera vegada. De fet, l’objectiu del curs, que consta de 20 sessions setmanals d’una hora de durada, consisteix a dotar les famílies nouvingudes d’unes primeres nocions de llengua que els facilitin la integració i la comunicació amb l’entorn escolar i social.

En el cas de l’escola Mossèn Jacint Verdaguer, a més, les participants van poder assistir a dues sessions d’alfabetització digital impartides pel Citilab, que han servit per adquirir competències molt bàsiques en l’àmbit de la informàtica i les gestions en línia.

De cara al curs 23-24, es preveu que la mesura tingui continuïtat i que, amb l’experiència acumulada, es faci possible l’estabilització dels grups i la consolidació d’una activitat que contribueix enormement a la cohesió social als centres i en el conjunt del barri.