Formació de dinamització de biblioteca a l’escola Els Pins

Fa uns dies vam fer una formació per a tot el claustre de l’escola sobre activitats de dinamització de la lectura. Aquesta sessió la va liderar la Júlia Baena que és la nostra assessora de biblioteca escolar de l’ajuntament de Cornellà de Llobregat. Va ser molt interessant i enriquidora, ja que ens va mostrar activitats per dur a terme a la biblioteca de l’escola des de P3 fins a sisè de primària.

Una de les activitats que ens va proposar la Júlia per treballar la competència informacional a la nostra biblioteca escolar,  va ser treballar amb els nens i nenes a través d’un quadern de l’investigador: Viatge a l’índia.

Aquest quadern, tenia una total de 12 missions, distribuïdes amb 3 etapes. L’equip que finalitzes abans l’etapa 1, guanyaria el bitllet d’Avió Ultrarràpid, per arribar abans al seu destí. Una de les activitats d’aquesta primera etapa era, per exemple, cercar característiques del clima subtropical en algun llibre de la biblioteca, mirant la CDU, i anotar la referència bibliogràfica del llibre. Un altra activitat de l’etapa 2, consistia en cercar un llibre de coneixements que parlés dels tigres a la biblioteca de l’escola, utilitzant el catàleg de l’escola ePèrgam.  I la penúltima missió del quadern de l’investigador, era escriure un petit text sobre el que havíem investigat.

Va ser tot un èxit! I segur que el nostre alumnes s’ho passarien igual o més bé que nosaltres fent aquestes cerques.