Trobada bibliomèdia

bibliomèdia

El Grup Bibliomèdia és un àmbit de treball de la Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya format per persones dedicades a l’educació, que treballen per a l’establiment i consolidació de la biblioteca escolar en centres educatius d’infantil, primària i secundària amb el convenciment professional que la biblioteca escolar és imprescindible per a la formació dels nois i noies.

La trobada bibliomèdia d’enguany tindrà lloc a l’Escola Pla de les Vinyes de Santa Coloma de Cervelló el dia 7 de març.

El programa de la jornada:

09:00 Acreditació. Benvinguda.Visita a la biblioteca escolar Valentí Gubianas.

09:45 Presentació de la jornada i de BBM.

10:00 Exposició El gaudi de la lectura dins els projectes lectors d’etapa a l’escola del Clot. Propostes didàctiques i marc d’actuació a càrrec de Glòria Durban, Oscar Cabo i Elisenda Suarez. Equip de biblioteca de Jesuïtes el Clot (Barcelona).

10:45 Pausa-Esmorzar

11:15 Tallers simultanis:
– Eines digitals per a facilitar la gestió de la biblioteca escolar a càrrec de Carlos Ortiz, bibliotecari dels Instituts Menéndez Pelayo i Teresa Pàmies de Barcelona. Per a tots els nivells.
– La màgia de Brossa a càrrec de l’Eva Morell, bibliotecària de l’escola Folch i Torres d’Esplugues del Llobregat. Impartit a alumnes des de 4rt de primaria fins a 2n d’ESO.
– Debat a bat a l’escola. Després del després a càrrec de Mónica Mellado (bibliotecària de la Biblioteca Pilarin Bayes de Santa Coloma de Cervelló). Primaria.
– La Creació de Minimons a càrrec de la Nuria Vouillamoz bibliotecària de ’escola Gerbert d’Orlhac de Sant Cugat’’ i membre de l’Institut d’Infancia. Educacio infantil i cicle inicial.

12:30 Taula-rodona: La lectura entre els joves amb mirada positiva moderad per Joan Portell, mestre, escriptor i expert en lectura. Comptarà amb la presència d’alumnes de l’escola Jesuïtes del Clot.

13:30 Cloenda i dinar optatiu.

FORMULARI D’INSCRIPCIÓ