Dia Escolar de la No-violència i la Pau 2020

dia de la pau

Cada 30 de gener, des de 1964, se celebra el Dia Escolar de la No-violència i la Pau (DENIP) per recordar el llegat de Mahatma Ghandi el dia que es commemora l’aniversari de la seva mort.

Des del Departament d’Educació s’anima a tots els centres educatius a celebrar i recordar aquest dia. Us fem un recull de recursos que us poden ser útils:

Mapa DENIP 2020

FundiPau impulsa la creació d’aquest mapa que s’elabora en col·laboració amb els centres educatius i que recull les activitats que s’han fet durant la jornada.

Aquest any la proposta didàctica consisteix a treballar L’emergència climàtica i la pau.

Educació per la pau

En aquest espai de la XTEC trobareu orientacions i recursos per treballar l’educació per la pau durant tot el curs, en el marc del Projecte de Convivència.

Jocs i dinàmiques

En aquest espai de l’Escola de Cultura de Pau de la UAB trobareu un banc de recursos per treballar l’educació per la pau i altres temes relacionats. A destacar: Discrepància benvinguda: Guia pedagògica per al diàleg controvertit a l’aula.

També resulta d’interès el quadern Introducció de conceptes: pau, violència, conflicte .

Materials i recursos

En aquest espai d’Amnistia Internacional trobareu materials, propostes didàctiques, treballs de recerca, jocs, contes, novel·les i relats  per treballar els drets humans.

Xarxa de recursos

Recull de diverses propostes i activitats. Un espai per compartir recursos que ens permet seguir endavant amb el compromís amb una educació transformadora cap un món més just.

Concurs ICIP de Hip Hop per la Pau

Quarta edició d’aquest concurs convocat per l’Institut Català Internacional per la Pau de la Generalitat de Catalunya que té per objectiu donar visibilitat al compromís i la creativitat dels joves en l’àmbit de la cultura de pau. Per visualitzar els darrers vídeos premiats, cliqueu aquí.