Collage i poesia a l’escola Pau Casals

A la nostra escola, Pau Casals, els nivells de 5è i 6è vam celebrar la Diada de Sant Jordi amb tallers de poesia, entre d’altres activitats culturals.
Us presentem el taller de Collage i poesia, un dels sis que es podien escollir (poesia rapejada, poemes dansats, ciència i poesia…) amb agrupaments de 18 alumnes.
Aquest taller pretenia incloure el treball transversal, encetat el 30 de gener dia de la Pau, i enfocat al voltant del tema de les fronteres, des d’una vessant artística, tenint com a referència a Banksy i Latifa Echakhch (artistes que aborden temes com els refugiats, els conflictes bèl•lics, el poder, la identitat…)
El taller consistia en donar una sèrie d’imatges relacionades amb les obres dels artistes esmentats, fotografies amb narracions de guerra i imatges: mapes, lletres, edificis de Sant Joan Despí, còmics, personatges amb autoritat… materials que teníem a l’abast i que l’artista Daniela Ortiz ens va facilitar dels seus collages amb temàtica sobre el racisme.
Cada grup, a partir de la visualització i amb l’ajuda del mestre, va recollir a la pissarra  les paraules clau relacionades amb la temàtica anteriorment esmentada. La idea inicial era triar mots que comencessin per una mateixa lletra i jugar amb aquestes paraules en el text.
Seguidament cada grup va fer un collage a partir del vocabulari triat. Un cop construït el collage vam realitzar la poesia.